Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Har hatt mye sykdom i det siste, han selv er akkurat blitt frisk og er nå på fest. Han tok med seg bilen, men setter den igjen der han er. Sier han skal ta det rolig siden han nettopp har vært syk. Det er en stor fest med middag og feiring av en stor konkurranse, bare 10 min kjøring herifra. Jeg er alene hjemme med to små, den minste har vært syk i mange dager og blitt mye dårligere de siste par dagene. Høy feber og smertepåvirket. Tror ikke det er noe alvorlig, men en infeksjon av noe slag er det jo. Burde sambo holdt seg edru på festen for å kunne bistå dersom vi trenger en tur til legevakta? Jeg har ingen andre til å hjelpe meg. I følge han er jo dette bestemt lenge, han har gledet seg han ville absolutt ikke holde seg edru dersom det ikke var 100 % sikkert at jeg trengte ham. Vi har da heller ikke bilen i morgen tidlig, må ta buss som ikke går før et stykke utpå dagen for å hente den. Hva mener dere? Er disse drinkene så viktige at jeg bør respektere dette? Barna har jo bare en far... Men er i tvil selv hva jeg mener om saken.
MaMmA-Mø Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 bare det at du føler deg utrygg m situasjonen burde være grunn nokk for han til og holde seg hjemme,litt egoistisk av han og dra selv om han har gledet seg veldig til denne festen.. hva hvis det skjer noe alvorlig?man må av og til avlyse sånne ting,¨sånn er det og være foreldre.. det er min mening...du burde jo bare prate med han om d...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Nå sliter jeg med en sta sambo som gjør det han vil, så jeg tror ikke han hadde hørt på meg om jeg ba ham være edru. Men jeg hadde bedt ham om det...dere vet jo allerede at minsten er syk, og da er det greit å forberede seg på en eventuell tur til legevakta. Men når menn har bestemt seg for å feste skikkelig er det MYE som skal til for at de ikke gjør det...er i alle fall min erfaring!:-/
Chiquita Bananas Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Du burde heller ha kjørt ham slik at du hadde hatt bilen hos deg - eller at han kunne fikset transport bort der selv. Det er mer ansvarsfullt at du har mulighet å komme deg bort hvis det er behov for det...
MaMmA-Mø Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 ja da kan han jo få ordna sæ anna transport så du får ha bilen til rådighet...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 men med to små kommer hun seg jo ikke med bil heller,med mindre hun da vekker den som ikke er syk... Mannen min ville helt ærlig ikke vurdert å gå på fest engag når barnet vårt er sykt, med mindre jeg hadde insistert på at det hadde vært greit. Men vi er alle forskjellig. Kanskje han har fått inntrykk av at det er ok å dra.Klar tale kommer man langt med:-)
mess79 Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Jeg synes han burde være hjemme når du er syk, uansett om denne festen var planlagt i lang tid. Familien først, basta! (og å ta med seg bilen på den måten, nei ærlig talt...)
Rut Bram Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Jeg syns at man også skal respektere behovet for et sosialt liv utenom familien, å treffe venner og å få lufte seg litt er også viktig. Men selvfølgelig ikke for enhver pris. Du sier i innlegget ditt at du ikke tror det er noe alvorlig. Da syns jeg det er ok at han drar. Hadde det vært meg, ville jeg latt ham gå på festen - og bedt ham ta en taxi sånn at du har bilen tilgjengelig. Det går jo også an å ta taxi selv til legevakt eller l. hvis det er krise med barnet, og da ville vel mannen din kanskje bli "edru" relativt raskt, slik at han også kan ta en taxi enten hjem eller til legevakten.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Men ikke for å skremme deg,altså, men hvis ungen har en infeksjon og du ikke vet hva det kommer av, og ungen er smertepåvirket og har feber,da bør du gå til legen uansett. Kanskje ikke akkurat i kveld, men jeg ville ikke satset på at det går over av seg selv,siden h*n har blitt tiltagende dårlig..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Treffe venner og lufte seg bør han gjøre når de som er hjemme har det bra og er trygge på situasjonen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå