miss_chica Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 da er jeg 5+6. De på legekontoret ville ha meg inn fort så jeg kunne søke om fødeplass fortest mulig. (bor i Oslo) hun sa de skulle sette av en hel klokketime til meg denne gangen, men ba meg ikke ta med noe urinprøve el lignende.. hva gjør de denne gangen? er det nå de tar blodprøver, gu osv? vil gjerne forberede meg litt på hva jeg har i vente.
*dragonfly* Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 De fyller ut journal til babyen, tar blodprøver, spør deg hvordan du vil dette, hvordan du har det. Hos meg kjente legen på brystene, men jeg vet ikke om det er normalt... GU har blitt valgfritt det siste året. Det blir bare gjordt om du ønsker det..... Lykke til....
miss_chica Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 tusen takk for svar =) da er det bare å se hva helsesøster foreslår da. kan ikke si jeg er så veldig fan av gu, men av og til må man jo bare oppi den stolen. har ikke satt meg i den siden jeg fødte for litt over to år siden.
KlaraK Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 hei! jeg var hos legen da jeg bare var 6 uker på vei, bestilte time for jeg hadde mye spm osv. og jeg hadde til og med meg urinprøve for det hadde jeg hørt at man skal ha med til hver time. Men trengte visst ikke det. Legen min sjekket ingenting, ingen blodprøver eller gu, men siden jeg også bor i Oslo søkte vi om fødeplass og UL, og jeg fikk svar på det jeg lurte på. så til onsdag skal jeg på min første "ordentlige" svangerskapskontroll, og da må jeg ha med urinprøve fikk jeg beskjed om. men slikt er også sikkert veldig individuelt fra lege til legen, men var iallefall godt å få søkt om fødeplass, og har forresten fått plass på Ullevål lykke til!
Proline Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Man kan søke fødeplass på egenhånd, må ikke ha legen med på dette. Jeg brukte dette skjemaet: www.ahus.no/stream_file.asp?iEntityId=7805 som gjelder for Sykehuset Østfold, Sykehuset Innlandet, Sykehuset Asker og Bærum, Akershus universitetssykehus, Ullevål universitetssykehus, Rikshospitalet. Her står det: Du som er gravid trenger ikke å vente til første kontroll hos lege eller jordmor for å søke om fødeplass. Du kan benytte vedlagte søknadsskjema. Dersom sykehuset du velger ikke har plass, sender dette sykehuset søknaden din videre til nummer 2 på listen osv. Dermed slipper an den ekstra tidlige turen til legen, før første kontroll. Jeg sendte skjemaet til Rikshospitalet (samt vedleggsbrev om når jeg har termin ut fra første dag i siste mens) når jeg var 4+2, og fikk svar om at jeg hadde fått fødeplass den dagen jeg var 6+3, samt innkallelse til ultralyd i mai. Min første tur til legen derimot er ikke før om 11 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå