tante grusom master of law Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Satte inn kobberspiral igår, og lurer på en ting... Hvordan er det å ha sex med en slik inne? Kan man kjøre på som vanlig, eller er det farlig om tissen hans støter for hardt mot mormunnen? Jeg vet at man skal vente en uke før man har sex etter å ha satt den inn.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Lykke til, hadde store plager med den...andre jeg kjenner og...bla. blødninger lange mens perioder osv...! Håper du slipper det!! Sexèn er lik...men han sa han kunne kjenne som stikk i "tingen" sin når han var dypt i mg...ik sååå behagelig stakkars....jeg klippet tauen for å se om det hjalp, men nei...var ubehagelig for meg og når han nådde dypt inni meg... Negtivt svar, men det eneste som var positivt...var at jeg ikke ble gravid da...hehe... Good luck ;P
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 pomperipossa! Hihi. Kult nick. Regner med du vet historien bak?
tante grusom master of law Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2007 Søren, begynner å angre på at jeg satte den inn nå, ingen vits med en slik om det ødelegger sexen!!! Ang nick: Vet bare at det er en heks i et eventyr... lir gjerne opplyst om det er noe mer bak navnet:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Sorry for å være så negativ altså,men har desverre ikke god erfaring med den....hørte den ikke skulle brukes mer...at den skulle ut av markedet..?!! Tydeligvis ikke... Jaja...sikkert ik alle som har dårlig erfaring med den, la oss håpe du slipper det og Trenger jo ikke å være at alle har samme erfaring med den som meg vet du =) =)
tante grusom master of law Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2007 Det er sant, men har hørt det samme fra et par venninner også. Trodde brae ikke så mye på dem, da de pleier å si mye rart, hehe. Jaja, får se hvordan det går når vi setter igang med sex igjen!
DenherJenta Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 æ har det.. fungerer helt fint.. ingen av oss kjenner noe til det.. ikke blør jeg noe særlig mere.. å slipper å proppe kroppen min med hormoner...
tante grusom master of law Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2007 Ja det var det som var tanken min også, å slippe disse hormonene!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 hormonene? levonova er den beste, kobberspiral er noe dritt og den eneste grunnen til at de selger den VELDIG BIILIG er fordi det nesten ingen som kjøper den lengre! eneste b-virkning jeg har fått av levonova var smerter i magen den aller første dagen, utenom det har jeg kun hatt redusert matlyst noe som er kjempe greit egentlig!!:-) MEN noen kan jo få plager av hormoner...men kobberspiralen vil jeg absolutt IKKE anbefale, den var på moten for 40 år siden!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Ups...leste først nå at du har allerde satt in kobberspiralen :-) soory...men lykke til da....!! :-(
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har ikke hat noen problemer. Mannen sier at han ikke kjenner noenting til den. Hadde litt utflod og småblødninger bare i starten, og ikke noe verre menstruasjon. Kjente faktisk ingenting!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 ... Og hva har MOTE med prevensjon å gjøre??? Det viktigste er vel at prevensjonen virker? Er det "ut" med prevensjon som ikke inneholder hormoner? Hvorfor skal man absolutt ha i seg hormoner? Er det MOTE?!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Hei Jeg satte selv inn kobberspiral for tre mnd siden. Legen mener jeg ikke bør bruke p-piller lengre av medisinske årsaker, og siden jeg tidligere er blitt deprimert og fått uren hud av minipiller, valgte jeg bort hormonspiralen siden den inneholder en del av de samme hormoner som minipillen. Mitt valg av kobberspiralen hadde selvsagt ingenting å gjøre med "mote". Dessuten er kobberspiralen nå blitt kraftig forbedret siden 80- tallet, og sikkerheten er i følge produsenten oppe i 99,6% (forusatt at den sitter skikkelig på plass). Ingen av oss merker den under sex. Tråden er myk, og bevegelig, og har ikke skadet samboer eller meg. Derimot har jeg merket meg noe økt utflod, men ikke så mye at det er nødvendig med truseinnlegg. Jeg har også en tendens til murringer i både rygg og mage i perioder gjennom dagen. Dette minner veldig om mens-murringer, og jeg lurer på om det er spiralens feil, eller om det rett og slett er mensen som er på vei igjen etter fødsel. Siden jeg ikke har fått mensen, vet jeg ikke hvordan blødningene blir. De fleste sier jo at både smerter og blødninger øker med kobberspiralen. Så det blir spennende å se. Dersom mensen blir helt uholdbar, må jeg vurdere minipillen igjen eller sterilisering. Jeg har imdidlertid flere fornøyde venninner som ikke klager over nevneverdige økte blødninger. Kobberspiralen er ikke spesielt billig. Jeg betalte 650 for innsettingen, inkl timen hos fastlegen. Hormonspiralen koster som kjent over 1200. Men i valget mellom kobber eller hormon, tror jeg ikke de fleste tenker pris! Jeg har ikke hørt at kobber skal ut av markedet heller. Nå som pessar er delvis på vei ut, trenger vi virkelig et hormonfritt alternativ! Vel dette var mine betraktninger. Håper vi begge blir fornøyd!
♥ anonym♥ Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 jeg hadde det i 4 år jeg.. fikk mindre blødning og hadde ikke vondt lenger. og jeg var veldig plaget med smerter ved mens og eggl. ... men det er forskjeller på folk.. tåler desverre ikke annet.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 11. februar 2007 #15 Skrevet 11. februar 2007 Jeg satt inn for 2 mnd siden og er kjempe fornøyd;) Har ikke merka noen ting ang sexen.. BARE DEILIG Å SLIPPE HORMONENE i andre preventiver.. Her er jeg som normal,bortsett fra at jeg ammer da.. så ikke noe negativt herifra... har også 2 venninner som er kjempe fornøyde med den
vi blir 4 :o) Skrevet 11. februar 2007 #16 Skrevet 11. februar 2007 det anonym skriver under ang kobber vs hormon er jo helt feil.. min gyn. kunne ikke skjønne hvorfor så mange velger hormonspiral, når kobberspiralen er like sikker, og man slipper kunstig tilførsel av homoner! (noe som ikke er så bra for kroppen jo enldre vi blir..) dessuten er vel 1400 kroner for noe som varer i 5 år ikke akkurat voldsomt dyrt, at folk velger å ta den billigste pga dette.. Jeg har flere venninner som har gått på hormonspiral, og ble så humørsyke og deprimerte at de måtte fjerne den.. valgte derfor selv kobberspiral, men er ikke helt fornøyd.. jeg fikk store blødninger og mannen min synes han kjenner den så godt, og at det gjør vondt, så det blir mindre aktivitet av den grunn.. ( skal derfor fjerne den nå, og begynne på ladycomp.. gleder meg til det.. Lykke til )
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. februar 2007 #17 Skrevet 11. februar 2007 Har kobberspiral nå og har hatt det før. Ingen problemer med verken mensen eller sex og sambo sier han ikke merker at den er der. Slipper jo også å tilføre kroppen hormoner helt unødvendig. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd
chri chri-83 Skrevet 11. februar 2007 #18 Skrevet 11. februar 2007 har desverre ingen god erfaring med kobberspiral. Jeg fikk sterkere mens smerter, ble nesten sengeliggende. Ang sexen, så gjorde det kjempe vondt når han kom helt inni meg. jeg prøvde denne fordi jeg reagerer voldsomt på hormon preparater, men måtte ta den ut etter 6 mnd, da giddet jeg ikke mer. ikke no koslig når det gjør vondt å ha sex. nå vet jeg ikke riktig hvilken prevensjon vi skal satse på.
Pearly Skrevet 11. februar 2007 #19 Skrevet 11. februar 2007 har det og har hatt det før- Super prevensjon. Ikke mer blødning, ikke smerter, ikke trenger jeg de fæle hormonene og veldig greit. (og rimelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå