Gå til innhold

Jeg lurer på et par ting! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har snuppa fått smake grøt for første gang :) Det gikk over all forventning og hun smattet det ivrig i seg! Hun ville tydelig ha mer enn de få t-skjeene hun fikk :) Skulle også spise selv da...hehe ;)

Det som er mitt spørsmål da er hvor fort kan man egentlig øke porsjons-størrelsen? Er det kanskje bare å gi henne noen t-skjeer nå de første dagene for å se at hun tåler det greit, og så øke sånn at hun kan bli litt "mett" av det eller?

En annen ting jeg lurer på er når jeg eventuelt kan gi henne noe annet, feks. fruktpuré? Hvor lenge må vi smake på grøten før vi smaker på noe annet?

Er forresten fruktpuré noe mettende? Tenker sånn når man er ute og ikke "kan" amme der og da, kan man da gi litt fruktpuré for å ta den værste sulten? det virker så enkelt med fruktpuré, siden den bare kan serveres rett fra glasset, romtemperert og sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg gjorde var å starte med det målet mme som skulle i grøten og øke med 1 gram grøt pr dag. Så fort vi var oppe i vanlig posjon fikk han litt grønnsaker og noenganger frukt til lunsj:) har holdt på med det i nesten en måned nå og spiser ca et halvt av de små grønnsaksglassene hver gang. Det er jo litt mettende, ungen min vil ikke ha melk før ca en time etter frukt/grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...