Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hvis jeg f.eks drar på fest og slutter å drikke kl 2. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan amme igjen da???
moo Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Det kommer an på hvor mye du har drukket. Er du kjørbar, kan du trygt amme. Omtrent 3 timer tar det før 1 enhet er ute av blodet/morsmelken. (Det er anbefalt å ikke drikke i det hele tatt de første 6 ukene dersom du ammer.) Ikke vits i å pumpe og kaste melken, med mindre du får spreng.
___ Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Du trenger ikke vente i det heletatt. Alkoholkonsentrasjonen i melken din blir ikke så høy at det er farlig likevel.
*toppris* Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 alkoholen blir fortynnet før den når ut i melken og igjen fortynnet i barnets blod... vent noen timer etc du så går det nok bra... før fx var det jo bare bra å ta seg en øl eller litt vin selv om man ammet... så lenge det ikke skjer ofte sier de nå så er det null problem å amme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå