Gå til innhold

tripp trapp stol.. når slutte med bøyle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av brukt tripp trapp stol. Jenta er 17 mnd, og klatrer opp i stolen selv, men hun sliter med å komme seg helt ned bak bøylen, litt trangt.. Når sluttet dere med bøylen. er redd hun skal skli/ ake på rumpa nedover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi slutta med bøyla rett før jul en gang, da var junior sånn 21 mnd tenker jeg...

Skrevet

Jeg har ei lita klatre mus på 16 mnd. og hun klatrer opp på tripp trappen til store søtra og sitter der kjempe fint uten bøyle, vi har aldri hatt bøyle på, og det var hun som ville sitte på den stolen og sitter fint og stille :)

Skrevet

Var før han var 2 år ihvertfall, husker ikke helt.

Skrevet

Hun var rundt 19-20 mnd da vi sluttet med bøyle. Går helt fint. Og hun har sittet uten bøyle hos dagmamma lenge før det. Det var da jeg oppdaget det at jeg tok den vekk her... Har falt ned en gang, og det hjalp litt på forsiktigheten ;-)

Skrevet

Har nettopp sluttet og hun er 19 mnd.

Skrevet

I barnehagen gjør vi det sånn at når de begynner å klatre opp selv tar vi av bøylen. Fallet ned fra stolen er høyere når barnet er "på toppen av bøyle"" og det er litt vanskeligere å komme seg på plass. Altså blir det færre fallulykker når bøylen er av.Det er jo stor forskjell på barn, noen mestrer å sitte uten bøyle ved 1-års aldre, andre ikke før de nærmer seg 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...