Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta vår (6 dager gammel) er veldig sår på rompa si. Hun har bæsjet mye de siste dagene, så det har blitt mye bleieskift. Vi har smurt på sinksalve, men ser ikke ut som dette hjelper. Er det noen som har noen gode råd mot dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv potetmel, mange som bruker det...

Skrevet

Hei!

Husker vi prøvde zinksalven fra natusan,den ble hun mye verre av.. Fikk en tube med krem av min kusine,inotyol het den.Den funket kjempe fint på vår jente. Hadde den på apotek1.

Skrevet

Tusen takk for svar! Vi får prøve ut litt her!:)

Skrevet

Inotynol er en salve med litt tran i.Den er vidunder medisin nr 1...Har brukt den på væskende sår i rompen på mine bærn og bare etter noen timer ser en merkbar forskjell.Fikk tips på sykehuset va en barnepleier for 7 år siden.

Skrevet

Jeg bruker bare potetmel til jenta mi. Hun har ikke vært sår en eneste gang. Vet ikke om det er fordi jeg gnir på potetmel med èn gang hun er rød i foldene eller om hun er typen som ikke blir så fort sår. Lufttørker også etter vask (bruker bare vann og klut).

Skrevet

Vi hadde samme problemet for noen dager siden. Vi prøvde det meste som har blitt foreslått her inne uten den minste bedring. Da var gode råd dyre, men helt tilfeldig prøvde jeg Avent sin "Soothing nipple cream" som jeg jeg hadde kjøpt til meg selv mens jeg var gravid og ved neste bleieskift var rumpa fin igjen! Og det beste er at det bare er snille ting i cremen! den er riktig nok litt dyre end sinksalve og andre cremer, men du verden for en forskjell!! Anbefaler den på det sterkeste!

Skrevet

Ser du har fått mange gode råd.

Vil bare legge til krystallfiolett på listen, gjerne sammen med sink eller "nipple" krem...

Skrevet

Hei! For våre barn (og resten av venneflokken vår) er det bare Aselli sårsalve som gjelder. Jeg har nærmest et religiøst forhold til den salven, og vi har nærmest opplevd å stå og se på at den såre rumpen heler seg mens vi smører den...

Finnes på apoteket...

Skrevet

Ser noen som har skrevet at INOTYOL er ei salve med tran i, dette stemmer IKKE!!! INOTYOL er et TJÆREPREPARAT!!! Jobber selv på apotek! Aselli derimot er ei transalve og her i hudet har vi samme forhold til den som bowie71.

Fantastisk!

Skrevet

Jeg bruker barnesalve fra apoteket, men vet ikke om alle apotekene har den eller om det bare er Apoteket Hjorten i fredrikstad som har den(vet dem lager den der) Den er veldig bra i hvertfall:) Heter bare barnesalve!

Skrevet

Her går det kun i kløver vaselin. Funker fint som bare det:)

Skrevet

Her har vi også slitt m sår rompe. Fikk tips om å gå på helsekost å kjøpe Weleda stellesalve. Er helt uten tilsetningsstoffer, inneholder urter. Lages helt naturlig, tror ikke de bruker maskiner når de høster inn urtene en gang. Funket etter første påsmørning. kostet 80 kr. ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!!

Skrevet

Barnesalve fra apoteket er utrolig bra:)Lillegutt var plaget med sårhet/rødhet i valkene i bleieområdet,forsvant med en gang.Fikk anbefalt på sykehuset å bruke barnesalven,da trenger man ingen andre sa de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...