Gå til innhold

Jeg får snart sammenbrudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 3 år og 3 mndr.Og jeg er så sliten!Er bare slit og surr med amming,og ungen sutrer.Jeg våkner like trøtt og sliten som da jeg la meg kl. 21.Har mye hjelp med eldste,men det er liksom ikke nok.Jeg får aldri fri og tid nok til å hente meg inn igjen.Nå er jeg så sliten at jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene:-(Flere som har det sånn?Trenger litt trøst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd å gi deg egentlig, håper bare det går seg til etterhvert for deg. ikke godt å bestandig være sliten. hvus du ammer kan du jo pumpe deg og la mannen din ta begge barna en kveld, sånn at du får slappe av. bare en ide.

oppmuntringsklem fra

Skrevet

Har ett råd,drit i ammingen begynn med flaske og du får mer overskudd til alt.Ammingen kan ta drepen på en hver mor som sliter.Du er ikke noen dårlig mor eller tapper om du begynner med mme.

Massevis av lykke til :0)

Klem fra 4 barnsmamma

Skrevet

Har vurdert å kutte ut ammingen...syns ikke jeg gjør annet enn å amme,og det tapper meg helt for krefter.Det eneste jeg tenker på om dagen er å få sove,og få litt fri fra BEGGE ungene...jeg har konstant vondt i hodet,og er svimmel.Er lei alt og alle...

Skrevet

Slet med det samme selv da minste jenta kom til verden . har to jenter på 6 måneder og 3 år. Jeg sluttet å amme etter to uker og babyn ble rolig og jeg fikk mer overskudd. Selvfølgelig er jeg trøtt enda når eldstemann står opp før klokka seks, men sånn er det iblant.

Skrevet

Er helt enig ang det med amming! Tenk,du får en mett og fornøyd flaskebaby som du har full oversiktover hvor mye den spiser. Jeg ammet jenta mi,men hvis det blir slit når neste kommer (snart,håper å blir gravid,ja:-) så kommer jeg glatt til å bruke flaske. Mamming er viktigere enn amming!

Og hvis barna har en hjemmeboende pappa er det på tide at han også får merke familieforøkelsen på kroppen! Still karv og forlang hvile!

Skrevet

Ikke bli sint nå, for jeg veit hvor sliten du er, men prøv å tenke at dette bare er en bitte liten periode av livet ditt... Jeg er ingen amme fantast eller super mamma, tvert i mot en meget fortvilet en som kjemper meg gjennom hverdagen. Nå, etter seks mnd, kan jeg si at ting begynner å fungere litt for meg igjen. Det har vært kjempe tøft, det tøffeste er at ingen skjønner, for det skal liksom være så supert å være hjemme med babyen....Man har ikke lov til å klage for man har det jo så bra... Men, jeg er helt enig i det som blir sagt over, mamming er viktigst. Jeg tror uansett at det blir så vanskelig å opprettholde full melkeproduksjon når man er så sliten, at man må gi litt tillegg. Tro meg-det kommer bedre tider, i form av lengre netter med bedre søvn. Det tar tid, og føles uendelig langt vekke, men det kommer... Lykke til

Skrevet

Jeg har også 2 - en på nå 4 mnd og en på snart 4 år. Jeg vet ikke om det hjelper så mye, men her er det jeg gjør for å skaffe meg det overskuddet jeg må ha, selv om noen dager er slitsomme uansett...

- har eldstemann i barnehagen

- passer på å sove litt når yngstemann sover på dagen, så ofte jeg får det til

- lar det gå minst 3, helst 4 timer mellom hver ammestund, fra hun var 3 mnd har det gått veldig greit

- har vha smokken klart å redusere til en ammestund om natten

- har jobbet hardt for å få minsten i seng tidlig. nå legger hun seg rundt halv åtte, samtidig som eldstejenta, og da får jeg ihvertfall noen timer for meg selv om kvelden

- lar pappaen ta en stor del av husarbeidet, og har det ikke prikkfritt rundt meg til enhver tid

- passer på å ha minst en aktivitet i uken som er (nesten) bare min, går for eksempel på babykino eller kafe og treffer andre venninner

- passer på å få meg en utekveld alene ca en gang i mnd. selv om jeg noen ganger har mest lyst å være hjemme og sove, får jeg faktisk mer energi av å være sosial og sammen med andre voksne!

- passer på å legge meg tidlig

Jeg merker ellers at det blir lettere etterhvert - minsten er ihvertfall mer "stabil" nå enn hun var da hun var 4 mnd, sover bedre om natten og legger seg tidligere.

Skrevet

Kjenner meg igjen i beskrivelsen ja! Det er de tre-fire første månedene som er verst, iallefall er det min erfaring. (Har to på 2 1\2 og 8mnd.) Etter dette så er det mer rutiner og ammingene blir sjeldnere. De dagene jeg er mest sliten er begge barna mer sutrete og krevende, har jeg overskudd er barna så fornøyde og glade (iallefall merker jeg det mer de dagene jeg selv er sliten) Barna merker alt og hvis du er sliten har du mindre melk og det krever oftere amming. Prøv å hvil litt på dagen også, legg deg i senga når du ammer og ta en hvil samtidig. Pass på å få deg nok mat og drikke selv!

Ha en god natt!

Skrevet

Jeg ser at noen råder deg til å slutte å amme for at du skal få mer overskudd. Men får man det, da? Jeg har ammet begge mine unger, og har fått høre av andre at jeg er så heldig som slipper all jobbingen med tilberedning av mme, vasking av flasker osv. Det kan vel også diskuteres hvorvidt man blir friere hvis man kutter ut ammingen, for det er jo valdig lettvint å bare kunne trekke fram puppen også.

Jeg håper du får mer overskudd snart. Husk at det har vært ei tung tid på året også, nå. Det kan jo tære på alle og enhver, ikke bare ammende. Nå går det snart mot vår, og det blir lysere og varmere i været. Du er dessuten i den tyngste perioden i forhold til babyfasen nå. Du er sliten etter fødsel og barseltid, samtidig som at ting ikke riktig har gått seg til enda. Det blir nok bedre framover, skal du se. Det ble det for meg.

Skrevet

Jeg må bare oppfordre deg til en ting: Kom deg til legen og få sjekket vitamin B12 lagret ditt, og andre relevante ting. Men viktigst av alt er B12!!!

Mangel av dette vitaminet gjør at en blir akkurat slik som du beskriver. Kjempesliten, kjempetrist, kjempelei, kjempemegatrøtt og alt er bare æsj. Jeg mener det virkelig, jeg tror du lider av mangel av noe!

Kom deg til legen, kjære deg! :)

Skrevet

Har tenkt på det,om jeg kan mangle noe.Jeg er så sliten og trøtt at det kan nesten ikke være normalt.Bare jeg skal dusje,så blir jeg sliten,og DET kan da ikke være normalt?!Jeg har null overskudd,og det er så vidt jeg orker å ta meg av barna mine.Det er helt forferdelig!

Skrevet

Bestill deg en lege time i morgen eller kom deg til hastetime.Du kan ikke ha det slik :0( God bedring og lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...