Gå til innhold

Jeg blir bekymret for jenta vår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 14 måneder.

Hun kryper, men ikke på alle fire.

Hun reiser seg ikke opp.

Hun står ikke selv.

-Hun kan stå litt oppetter soffaryggen og fikle med ledningen, men faller over til siden fort.

Hun går ikke.

Hun setter seg ikke opp selv.

Hun kommer seg ikke fra sittende og ned på magen selv.

Hun ruller seg ikke fre magen til ryggen, det har hun aldrig gjort.

Det virker som om hun "glemmer" hvordan hun skal rulle fra rygg til magen, dersom hun ikke blir lagt på magen og hjulpet litt av og til.

Hun er glad og fornøyd, og kryper / åler seg dit hun vil.

Hun elsker leker med lyd, og musikk.

Ball er topp, spesielt å sitte annføtes og kaste ball.

Hun jabber og prater en del, men ikke på langt nær så mye som en jevnaldrende pike.

Hun er opptatt av pusen, og av lys, og digger å se på vaskemaskina.

Hun sover godt om natta, som regen er det stille fra 20, til 08.

Hun virker jo normal, tror jeg, og HS har ikke sagt noe heller. Hun bare sier at jenta er bedagelig annlakt, og de skal ta affære dersom hun ikke går til hun er 18 mnd.

Men jeg blir litt bekymret alikevel jeg.

Føler at "alle" andre unger kan så mye mye mye mer enn jenta vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hun beveger seg? Du kan hjelpe henne med å vise hvordan man gjør, da! Øv rulling begge veier, hvordan man får pompen opp og bak for å sette seg opp. 15mnd er gjennomsnitt for å gå (tre skritt), vår bevegte seg overhodet ikke før 12mnd! Og det er de normale barna som ikke går før 21mnd. Forsøk å leke mye fysisk med henne. Så kommer det!

Skrevet

begge mine jenter gikk ikke før de var 18 mnd. før det kom de se omkring på forskjellig vis. Eldstejenta krabbet ikke men ålet seg på rumpa. yngstejenta krabbet fra ca 12 mnd men dette fordi hun begynte i bhg og merket fort en grei teknikk for å komme seg fremover.

be om time til fysio gjennom helsestasjonen du, det gjorde vi til begge jentene våre og ble beroliget av det. til eldstejenta fikk vi treningsprogram også. lykke til!

Skrevet

å gå er oppskrytt, normalen varierer helt til ca. 18 mnd så fortvil ikke, hun vil gjøre det i sitt tempo så du trenger ikke stresse henne :)

skjønner du er bekymret siden mange går før de er 1 år, men du: NYYt det du :o)

hva som er raskt eller ikke avhenger av barnet selv egentlig, Ikke tenk på de andre..!!

Neste år sitter du med heeelt andre tanker garantert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...