Gå til innhold

Leter etter oppskrift


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter oppskrift på noe lørdagsmat moren til en barndomsvenn av meg pleide å lage på lørdagene - dette var kjempegodt! Hun kallte det lørdagshorn. Det var et kjeeempestort horn med ost, skinke og purre inne.

Husker hun lagde en deig som hun kjevlet ut til en stor firkant, la masse ost, skinke og purre på, og snurret den sammen til et horn. Noen som har mer spesifikk oppskrift på dette, altså på deig, steketid/temperatur osv? dette var ihvertfall helt nydelig!

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk vanlig pizzadeig vel, f.eks:

9 dl mel

25 g gjær

2 ts salt

2 ss sukker

en god slump med olivenolje

3 dl vann

 

Forheves, fyllet has i, stekes på 200-225 grader i 8-10 min eller til deigen er gyllen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...