Gjest Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Leter etter oppskrift på noe lørdagsmat moren til en barndomsvenn av meg pleide å lage på lørdagene - dette var kjempegodt! Hun kallte det lørdagshorn. Det var et kjeeempestort horn med ost, skinke og purre inne. Husker hun lagde en deig som hun kjevlet ut til en stor firkant, la masse ost, skinke og purre på, og snurret den sammen til et horn. Noen som har mer spesifikk oppskrift på dette, altså på deig, steketid/temperatur osv? dette var ihvertfall helt nydelig!
Trisse Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Bruk vanlig pizzadeig vel, f.eks: 9 dl mel 25 g gjær 2 ts salt 2 ss sukker en god slump med olivenolje 3 dl vann Forheves, fyllet has i, stekes på 200-225 grader i 8-10 min eller til deigen er gyllen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå