Vanilla83 Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Gutten min er nå 8 mnd, og det er et par saker og ting jeg lurer på. 1. Hvor ofte koker dere flaskene? Bruker dere dem flere ganger før de kokes? Jeg bruker dem kanskje 2 ganger, men vasker dem med zalo før bruk om de ikke kokes. Lurer bare på om man kan bruke dem 3-4 ganger uten kok bare de vaskes 2. Lillegutt kryper og har funnet ut at å reise seg opp etter stoler og soffan er kjempegøy:) Men det blir jo mye knall og fall, og han har fått kul i bakhodet sitt. Bør jeg løpe etter han å passe at han ikke faller, eller la "naturen gå sin gang"? Slår jo hodet sitt så mye, er redd det er farlig:/ 3. Ok å sitte i barnestol å spise nå? Har bare sett han sette seg 1 gang selv, men sitter kjempefint på gulvet. 4. Han vil ikke ha vann. Tips for å få han å drikke? Gir melk nå når han er tørst, men blir jo kanskje litt mye melk iløpet av dagen 5. Går det bra om han sover på magen nå? Snur seg selv og liker det.. Gjør ikk ejeg nemlig velvel, ble litt langt. men håper noen orker svare:)
animal Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 1: Vet ikke, jenta vår får mm 2: Det blir litt knall og fall, men når det har gått en uke eller to lærer han seg å være forsiktig. Bare pass på at han ikke kan falle og slå hodet inni ting, og faller han mye kan det kanskje være greit å finne på noe annet en stund slik at det stakkars bakhodet får hvile. 3:Går greit om han sitter ved måltidene nå, han klarer vel å sitte støtt? 4:prøvd å gi vann fra slik tutekopp? Det er veldig spennende her i huset. Ellers så må det vel bli slike juice glass fra Nestle osv. 5:Vet ikke helt med denne magesovinga, har jenta vår snudd seg lar jeg henne ligge, men snur henne så fort jeg får sjans, og det får jeg som regel ganske ofte ;o)
Amabolla Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Kan svare litt i allefall: Vi vasker flaskene i maskina på 70 grader-koker selve smokken på flaska en gang i blandt. Småbarn tåler mer enn vi tror-så litt knall tåler han nok:) De sier på HS at barn som ikke kan sitte selv kan sitte med støtte max en halvtime-så din sin kan nok heilt fint sitte i stol siden han klarer å sitte selv:) Mi si er heldigvis glad i vann-men du kan jo prøve å blande 50-50 vann og eplejuice? Magesovinga har jeg ikke peiling på-men har sett at folk skriver her inne at dersom ungene klarer å snu seg selv så er det ikke fare lenger-men som sagt-veit det jo ikke:)
Mauritius:) Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 1. Jeg sluttet å koke flaskene da snuppa var 7 mnd tror jeg. Jeg vasker dem med bare zalo. 2. Jeg lar jenta mi leker et sted hvor det ikke er mange møbler, hun faller veldig mye hun også. Jeg passer på henne hele tiden. 3. Jeg la henne sitter i stolen hver gang hun skulle få mat og ikke ellers. 4. Jeg kjøpte tuteflaske fra Avent for å få henne til å drikke vann og det gikk kjempefint! 5. Det er ikke farlig å legge ham på magen nå siden han kan snu begge veier.
Pooosi Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 1-jeg sluttet å koke da lillegutt begynte å putte ALT i munnen (5-6 mnd ca) skyller melkerester md kaldt vann, vasker i lunkent vann md zalo og skyller de i glodvarmt vann. 2-ikke erfaring på dette området (enda)... mn de tåler jo litt da, å må jo lære seg litt selv....el. tar jeg feil nå..?får sikkert kjeft da..hehe 3-nå får jeg sikkert oxo refs... men mitt gull ble sitter litt i "grøtstolen" nå,det er ikke snakk om lange tida, å jeg støtter han opp med tepper, han gir FORT lyd fra seg hvis han har det ubehagelig..(han er 6,5 mnd) 4.begynte nettopp å gi vann pga. at han hadde feber, ga han bare flaska så han fikk leke med den, plutselig satt han å drakk av den.. 5-hmm..aner ik... mn lurer oxo Klem
Vanilla83 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2007 Åå... Er kanskje litt for nøye når det gjelder flaskekok jeg da:) Tør såvidt bruke samme flaskw 2 ganger uten at den kokes først, hehe. Jaja takk for svar iallefall *hug*
Rut Bram Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Har en på 4 mnd og en på 3 år, så jeg svarer for hvordan jeg gjorde med førstemann da... 1. sluttet å koke både flasker og vann da hun var 6 mnd. - helsesøster sa da at det var helt ok å bare vaske dem nøye. 2. tja - jeg var vel litt hønemor, for hun var så tidlig ute. Hun begynte å gå da hun var 10 mnd, men var veldig ustødig og falt hele tiden, så det ble det å passe på mye. håper nestemann er litt eldre når hun begynner å gå - da er de ofte mye stødigere! Men la dem gå/stå mest mulig alene, ellers lærer de jo ikke å passe seg! 3. Vår lille jente satt i tripptrapp stol med pute fra hun var 6-7mnd når hun skulle spise. satt seg ikke opp selv før hun var 8 mnd da, men satt fint med støtte. 4. tilby vann til alle måltidene - og gi kun melk for eksempel til frokost og kvelds - men da ETTER han har spist maten. prøv evt eplejuice blandet med vann innimellom hvis vann er helt umulig. 5.ja - han er helt sikkert stor nok til å sove på magen nå.
Vanilla83 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2007 Ja jeg tenker jo også at han må jo lære å stå, så bruker ikke ta han vekk når han reiser seg. Men trodde igrunn ikke dem begynte å reise seg før dem var nærmere året, og han er jo bare 8 mnd:/ Dakar lille hodet hans, huff. Til nå har jeg bare gitt vann til middag. Han får kun melk etter frokost/middag/kvelds. Og kanskje en flaske mellom om han er tørst, men skal kanskje bynne å gi vann heller der. Hvor lenge skal de ha MME egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå