Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Æ har 2 uke igjen til termin.. På tirsdagen ska sambo på kurs,da må han ta fly.. d vara i 2 daga.. Når han reis har æ bare litt over 1 uke igjen til termin:/ Både æ og han e usikker på om han ska reis.. Hvis fødsel sku skje så har æ jo ingen andre som ska værme:( og veit jo ikke kor fort han kan vær tilbake med fly.. Huff, d e så vanskelig.. Og hvis d ikke skjer nåkka, så får æ dårlig samvittighet fordi han ikke dro på kurset! ka ville dåkker gjort?
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 hmm....vanskelig det der.. aner dessverre ikke hva jeg ville gjort.. men kanskje du kan la det være opp til mannen din? sånn at han er klar over at han kanskje ikke får være med,og da er det jo ikke sikkert han vil reise helleer...?
<3 Julie og bønna i magen<3 Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 samboeren min var i liverpool i helga i hele 4dager.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 jeg ville ikke latt han dra. men dette mye pga jeg vet at jeg kommer til å føde rimelig kjappt, og vi har en liten på 2,5 som skal leveres hos noen før vi kan dra på føden.
Roketikka Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har også en samboer som driver å reiser masse gjennom jobb. Ofte tar han fly til Oslo (vi bor i Nord-Trøndelag) og da er det ikke uvanlig at han er borte 2-3 døgn. Jeg har sagt klart i fra og vi er enige om at når jeg nærmer meg termin (dvs 14-dg før termin) så reiser ikke han lenger enn at han kan være hjemme på en time. Mest sannsynlig så skjer det sikkert ikke noe mens din samboer er borte. Men hva om det gjør det??? I tillegg vil det påføre deg masse bekymringer og usikkerhet om han reiser, så jeg ville ihvertfall foretrukket at han ble hjemme hadde jeg vært deg! ) Uansett! Lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Bare så synd at man vet jo aldri når d skjer.. Kan jo bli når som helst..
Mamman til M&E Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Om jeg ikke hadde noen andre som kunne steppe inn for han i alle tilfelle (familie, en venninne), hadde jeg nok ikke villet at han skulle reise. Ser at han har skrupler selv også mht det. Kanskje bare stress for dere begge om han reiser??
Pilje Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Æ trur nåkk at æ ikke villa latt han forre!!! Når det e så kort ti igjænn.Det e jo ikke bare trasi for dæ,at han ikke e dær,-hvis fødsel sku bynn når han va på kurs.-Men det e jo en opplevelse for han åsså da.... Håpe nu dokker finn en løsning,-som dokker bægge blir fornøyd av!!
godiva med 3 gull Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Hadde ikke hatt no problem med å la min dra. Om det er noe som er viktig. Men dere må tenke nøye gjennom om du vil synes noe om å føde alene, er det viktig for deg at han er med.? Er det viktig for han å få være med på fødslen? Om han drar er det nok ganske viktig at dere er enige om at det er ok. Alt kan skje så nær termin, og når han må fly er jo sjansen ganske stor for at han ikke rekker hjem om fødslen skulle starte.. Har du noen andre du i tilfelle kan/vil ha med? venninne el familie? Jeg har født før, og hadde ikke noe stort behov for å ha noen med. Min samboer var med, men vet ikke om jeg la no særlig merke til at han var der. Vil gjerne være i fred når jeg har vond. Men alle er forskjellige! Uansett hva dere bestemmer så vær enige!! så det ikke blir noen såre følelser i ettertid. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 D betyr veldig masse for mæ at han e me.. vess han ikke sku rekk fødseln kommer æ til å bli skikkelig skuffa.. Han ønska sjøl å bli me, han sei d e en opplevelse man sjelden opplev.. Men så sei han: ka e sjansen for at d sjer når han e på kurs? Men d e jo d man ikke veit.. Har sagt at han får ta d valget sjøl..
frøy@ Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 Hvor viktig er det at han får med seg dette kurset da?Går det greit at han ikke deltar? Min sambo reiser bort fra onsdag morgen til fredag kveld i neste uke, da har jeg litt over en uke til mens-termin og to og en halv uke til UL-termin. (Jordmor tror mens-termin stemmer) Han er avhengig av fly for å komme hjem, så det kan ta litt tid. Det burde jo gå greit, men jeg vil jo selvsagt helst ha han hjemme. Men dersom det skulle skje noe har jeg en god venninne som skal steppe inn. Du har ingen andre som kan være med deg i tilfelle noe skulle skje? Vi vurderte det i alle fall slik at det var viktig i forhold til jobben (som han er ny i) at han reiser, han skal ha telefon tilgjengelig hele tiden og kommer så fort han kan om noe skjer. Jeg er førstegangs, så mest sannsynlig føder jeg ikke såpass lenge før termin og i så fall vil det også mest sannsynlig gå ganske mange timer fra jeg kjenner noe til jeg føder, og jeg har en venninne som kan være med. Derfor ble vår vurdering at han skal dra. Sorry, ble litt langt dette, men du får ha lykke til, håper dere blir fornøyde med det dere velger og at du får ha han med deg under fødselen! :-)
kaffen Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Mannen min reiste forrige onsdag offshore. Han jobber i to uker og kommer hjem 8 dager før termin. Han kunne jo vært hjemme, evt med legeerklæring (jeg har bekkenløsning og to barn), men vi fant ut at det var viktigere at han var hjemme lenge etter fødselen. Så nå sitter jeg her alene med to små og krysser bena godt sammen. Han får komme hjem med første helikopter hvis noe skulle begynne, men hvis det starter på natta rekker han ikke fram. Jeg har en søster her, men trenger henne til å passe barna. Derfor må jeg evt dra på føden alene. Men dersom jeg kommer alene, så stiller jo jordmor opp mer enn de ellers ville gjort. Dette er en avgjørelse dere må ta sammen tror jeg. Det er litt viktig at ingen får dårlig samvittighet hverken dersom noe skjer eller ikke skjer mens han er vekke. Sannsynligvis går det helt fint, men det er greit å være enig om slike ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå