nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 vi spiser nesten aldri ferdigmat (grandiosa, fjordland ol). Jeg syns det er kjempekos å stå på kjøkkenet å lage ordentlig og sunn mat. har gjort dette før jeg fikk barn også, men blir enda viktigere for meg når snuppa skal spise det samme som oss. Nesten ingen av venninnene mine kan lage mat... Syns det er så rart... hadde aldri orket å spise grandiosa og ferdig lasagne hele tiden...
Tredjemann på vei :D Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Nei, der er jeg helt enig! Eneste gangene jeg kanskje kjøper noe sånt er når sambo jobber sent og jeg ikke alltid orker å lage ordentlig middag siden lillemann spiser såppas lite av middagen sin. Vi spiser helst: -fiskeboller i hvit saus m/potet og gulrøtter -kjøttkaker i brun saus, poteter, gulrøtter, ertestuing og tyttebær -fiskegrateng (som regel ferdiglaget i butikk) m/ potet og grønnsaksblanding -hjemmelaget lasagne m/ loff (agurkbiter til oliver) -fiskekaker m/ potet og brokkoli -hjemmelaget pizza, m/kjøttdeigfyll de gangene oliver også får pizza -pølser, pommes frites og potetmos, (oliver får middagsglass) -taco eller nachos etter lillemann har lagt seg -noen ganger ren fisk, men desverre blitt lite av det enda... (skjerpings... men han får tran hver dag da)
Verbena Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 VI spiser vanlig normal mat! Mye kylling og ris med diverse til. Jeg kan faktisk ikke lage mat, selvom jeg har prøvd veldig hardt å lære meg det så lenge jeg kan huske. Så her i huset er det pappan som står for matlagingen. Jeg er totalt analfabet på kjøkkenet. Men så har vi "feil" kjønnsfordeling på de aller fleste oppgaver da!
Bruble Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Verbena Du er ikke alene og å ikke kunne lage middag... Her i huset er det gubben som er kokken, mens jeg er bakeren....
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Vi spiser også vanlig norsk kost! Liker å lage maten fra bunnen av.. Koker kjøttsuppe, lager kjøttkaker, fiskekaker, hjemmelaga potetstappe, myyye bedre en det du kjøper på butikken, og ikke minst sunnere! Skjønner ikke hvorfor folk løfter bryna når jeg sier vi ikke spiser grandiosa til middag.. er vell ikke helt "ævneveik" selv om jeg bare er 19! Og mannen min er og¨så kjempeflink til matlaging! Det er kos å stå på kjøkkene.. om det er baking eller middag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå