Gå til innhold

Bleier og mat i Frankrike.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har greie på bleieutvalg/priser og utvalg/priser på barnemat i Frankrike - til 10 mndr gml.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også, skal til Provence i mai/juni.

Har hørt forskjellige ting, noen sier man bør ta med både mat og bleier. Andre sier at man får alt man trenger, selv om det ikke er de samme merkene som her hjemme.

Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme!

Skal til Provence om en mnd og babyen vil da være 10,5 mnd.

Skrevet

Dytter litt jeg..

Jeg lurer også. Vi skal til Frankrike i mai/juni med ei snuppe på 7 mnd.

Skrevet

Hei!!

Pampers får man tak i "overalt". Nestlé også, men her nede er veldig mye tilsatt sukker, så jeg bruker ikke fransk Nestlé. På helsekost får man kjøpt Holle og Hipp. Ellers er Blédina et utbredt merke. De har produkter både med og uten sukker.

Dette var kanskje ikke så veldig utfyllende, andre vet kanskje mer, men det er vel en liten pekepinn i hvert fall!

Gled dere til dere skal reise! Sitter i Antibes og ser utover Middelhavet og en nydelig soloppgang. Ha en fin dag!! :-)

Skrevet

Takk for svar, Mathilde70!

Lurer på mye jeg, hva som er nødvendig å ta med av mat f.eks? Har de vanlige pålegg og finnes det grovt brød der, eller må jeg ta med grovbakst? ;) Er det kun de større kjøpesentrene som fører et bredere utvalg av bleier, barnemat o.a? Har de libero-bleier?

Mange spørsmål, er så spent og vil at våre barn skal få dekket sine behov. Ser at det blir mye overvekt med alt vi skal ha med.

Hvis du har andre tips til så blir jeg kjempeglad og takknemlig om du orker skrive litt.

Skrevet

riktig at de har pampers "overalt", men vær oppmerksom på at bleiene også kan være tilsatt andre ting enn i Norge. Vi har nettopp vært halvannen måned i utlandet. Kjøpte pampers, og de stinket parfyme! Etter to dager hadde hun et grusomt bleieutslett! Fikk tilslutt tak i noen mildere bleier på et sted som solgte helsekost. Har du plass og ikke skal være så lenge ville jeg tatt m bleier.

Skrevet

Hei

Har ikke noe greie på barnemat for min er bare 3 mnd, men pampers kan jeg ikke tro er tilsatt parfyme her, det har jeg ikke kjent når vi brukte det. Ellers har de andre merker her, men de fleste er vel ukjente, Libero har de ikke. Jeg bruker et merke som heter Labell som er billigere enn Pampers og har ingen problemer med dem. Har også prøvd Bout'chou og de er helt greie. Forskjellige kjeder har forskjellige merker, men alle har bleier og barnemat, bare at jo mindre butikken er, jo mindre utvalg er det.

Ang brødmat: på alle boulangeries får du et brød som heter pain de campagne og det er grovbrød, halvgrovt ihvert fall, jeg syns det er kjempegodt. På supermarked har de av og til ferske brød, men da mest lyse brød. Alle butikker har sånn american sandwich ferdigkuttet brød, bare ta det som heter complet for å få den grove varianten. Dette er sånn som er fullt av konserveringsmidler og tar ukesvis før det blir grønt. :) For de som liker det.

Av pålegg har de leverpostei som er akkurat samme smak som i norge, det heter pate de foie. De har makrell i tomat, gouda = hvitost/norvegia, sjokoladepålegg, smøreoster(men ikke sånn tubeoster, savner det), kokt skinke og mye mer, det er bare å prøve. Melk smaker som hjemme, men den er behandlet med sterkere varme, så den holder seg lenge utenfor kjøleskapet før du åpner den. Fløte blir ofte ikke krem her, så ikke sats på å lage bløtkake. :)

Syns ikke du trenger å ta med noe mat og bleier, men kanskje være forberedt på at maten kan smake litt forskjellig, og at ungene kanskje ikke liker den barnematen du kjøpte så du må teste forskjellige merker.

God tur!

PS. mange butikker er stengt på mandager, og noen har åpent søndag formiddag. Lurt å vite så man ikke står der uten bil og nærbutikken er stengt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...