Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Jeg sniker meg inn her og spør virker som det er mest aktivitet her, er gravid og bare gått et og et halt år av et 3 års studie. Så er halveis. Fant ikke ut at jeg var gravid før i forje uke og jeg fikk vite at jeg var ca. 6 mnd på vei. Har termin 17 Mai. Kunne jo ikke tro det jeg hørte. Men sånn er det nå. Har et barn fra før på 2 år så dette var jo egentlig ikke planlagt. Men gleder oss forde. Men nå lurer jeg altså på om jeg hva som skjer med studier ol. Får jo ikke tatt eksamen til våren nå? Så når skal jeg ta de? Og får jo ikke begynnt igjen til høsten.Og får jeg noe penger??? Noen som vet???
nati, knotten & lille karamell Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Hei Vet ikke hvordan det er med eksamen å sånt for jeg nådde akkurat å gjøre ferdig eksamen. Jeg har heller ikke permisjon fra studiene, men du har krav på og kan ta permisjon hvis du ønsker. Når det gjelder penger så får du fødselsstipend fra lånekassen + forsørgerstipend. Det er det samme beløpet som vanlig utbetales hver mnd + 1000 kr i førsørgerstipend. Forskjellen er at fødselsstipendet består kun av stipend og ikke lån.
septembergutt Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Du søker enten permisjon eller nedsatt studieprogresjon fra studiet ditt, permisjon dersom du ikke vil ta eksamen mens du går hjemme og nedsatt studieprogresjon dersom du vil ta noe men ikke fullt studie. Når det gjelder økonomi så innvilger lånekassen fødselsstipend for studenter som føder i løpet av studiet - det vil si at et helt års studielån omgjøres til stipend. Dersom du er eneforsørger eller dere har lav inntekt kan du også få forsørgerytelse fra lånekassen. Sjekk nettsidene deres og snakk med studieveileder på studiet ditt. Ikke noe problem å være studentmor! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå