Gå til innhold

Billigste bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke lyst til å ha et veldig dyrt bryllup, men jeg lurer på hvor billig det går an å få det, og allikevel ha et fint bryllup...?? Noen som har hatt et bryllup som ikke har kostet så mye, og hva var event. inkludert i den prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde eit lite bryllaup (18 til middag og 22 til kaffi). Vi gifta oss ikkje i heimbygda mi, og måtte difor betale 1200kr ekstra for kyrkje, men elles brukte vi lite pengar.

Hadde middagen på eit hotell, då fekk vi brudesuiten inkludert. Tre retters middag med vin vart i underkant av 6000kr. Vi vurderte først å leige lokale og lage mat sjølve eller bestille catering, men det kom på omlag same prisen sidan vi var så få, og vi fekk hotellrommet inkludert i prisen (med boblebad, sjampis, frukt og frukost på senga)

Kaffien serverte vi i sommarhuset vårt, bakte alle kakene sjølve (også sjølve bryllaupskaka). Serverte kaffi, mineralvatn, juice og alkohol. Alkoholen hadde utanlandske vener med seg, slik at det vart billigare for oss (all spriten var tax free, vinen kjøpte vi i Noreg). Vi hadde ein ganske stor bar, men sidan vi var så få trengte vi berre ei flaske av kvar spritsort (vodka, whisky, konjakk, rom) og i tillegg hadde vi raud- og kvitvin til dei som ville ha det, portvin og Bailey's.

Kjolen kjøpte eg på sal, det kosta meg 1000kr meir enn å leige, så då kjøpte eg den. Fekk solgt den etter bryllaupet til halv pris. Frisørtimen min kosta 400kr (eg har kort hår, var ikkje mykje å sette opp + feste på tiaraen), eg sminka meg sjølv. Brudebukett + pynt i kyrkja + tre blomsterdekorasjonar til bordet kosta 1400kr (dekoratøren brukte oransje roser, raude gerbera og raude bær, grønt og bjørkegreiner - skikkelig nydeleg haustbukett!)

Storebroren min er superflink hobbyfotograf, så vi måtte berre betale for framkalling av film. Han lagde også program til kyrkja. Eg lagde bordkort, invitasjonar og takkekort for hand.

Vi betalte rundt 15 000 for alt saman (foreldra mine betalte halvparten, snille som dei er!) og kunne ikkje hatt ein betre dag! Det var heilt fantastisk! :)

Skrevet

Siden vi var studenter og ikke hadde svært mye penger måtte vi også tenke litt økonomisk før sommerbryllupet vårt.

Vi leide et hus som hadde alt av bord, servise og glass, bar, stort kjøkken, soverom, hage etc til 2500kr for fre-søn. Vi bestilte maten via et cateringfirma og betalte 15 000kr for 3 retters middag til 50 stykker. De kom da fra cateringen i god tid og la opp maten på tallerkener og ble der under hele middagen for å se at alt gikk som det skulle. Vinen til maten ble kjøpt på vinmonopolet, og spriten til baren ble kjøpt inn over tid. 3-etg bryllupskake ble bestilt fra lokalt konditori til 1400 inkl leie av stativ. Resten av kakene ble bakt av familie og venner. Vi valgte å bruke mye av budsjettet på god mat og drikke. Vi hadde fått tak i serveringsfolk og bartendere via venner og bekjente.

Kjolen min bestilte jeg via en britisk nettside, www.bride-by-design.com, skreddersydd til 3500kr, skoene kjøpte jeg på en vanlig skobutikk, øredobbene ble kjøpt på Arts'n Craft, og jeg fikk låne sløret min bestemor brukte når hun giftet seg. Brudebuketten var en vanlig bukett marthaliljer til 400kr som hadde et langt hvitt silkebånd (kjøpt selv) knyttet rundt stilkene. Vi kjente en jente som var både frisør og sminkør og hun ordnet hår og sminke i bryllupsgave. Vi kjente også en fotograf som tok bryllupsbildene våre gratis. Via en annen kamerat fikk vi leie en hvit cabriolet med eieren som sjåfør for 500kr. Brudgommens onkel er musiker, så han spilte klassisk gitar i kirken under vielsen. Vi raidet bestemors hage etter roser til å dekorere bordene med.

Vi brukte de kontaktene vi hadde, og gjorde også masse forarbeid selv.

Alt i alt kom bryllupetsfesten på 25 000kr, som vi hadde spart opp månedsvis siden forlovelsen, og det ble virkelig den drømmedagen vi hadde håper på selv om vi ikke hadde ubegrenset med penger. :)

Lykke til med planleggingen av ditt bryllup! Blir nok den perfekte dagen du drømmer om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...