ettbarnsmammaen Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Bruker du "limbånd" eller "tape"? Spiser du "formiddagsmat" eller "lunsj"? Litt synd med disse gode, gamle norske ordene som blir fortrengt av ord med engelsk opprinnelse. Noe som kommer på flere?
Gummelillan Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Ungene spiser helt klart formiddagsmat, mens jeg spiser lunsj ;-) Men limbånd??? Hm.. Det tror jeg faktisk at jeg aldri har benyttet.. Født og oppvokst med tape, jeg.. Men nå nyter jeg helgen altså. Ikke noe weekend her i gården.. Bortsett fra når vi reiser bort utenlands - da blir det veldig lett langweekend, ja ;-)
ettbarnsmammaen Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 Humre.......ja, helg her i gården også! :-) Vi spiste, forresten, "gjetost" på maten da vi var små. Ikke mange som sier det lenger, tenker jeg.....
Maud Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Jeg sier helt klart tape. Hjemme heter det formiddagsmat og på jobben lunch. På samme måte er det helg, mens vi reiser på storby-weekend. Jeg går ikke på party, men på fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå