Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har fått så mye feil svar når jeg har henvendt meg til TK tidligere, så prøver her jeg. Jeg har "utdanning" på Videregående nivå, så vil nok ikke få utdanningsstønad. Jeg har likevel tenkt å begynne på en 3års høyere utdanning til høsten da jeg har søkt jobb i 1 år uten hell i det jeg er utdannet som. Kommer ikke så langt med bare videregående nei. Det jeg lurer på er om jeg vil kunne få OS i 2 år til, altså i 5 år til sammen, selv om jeg ikke kvalifiserer til utdanningsstønad? Eller vil jeg maks kunne få 3 år siden de ikke regner den utdanningen jeg skal ta som "nødvendig".
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Hei hei. Jeg var å pratet med TK når jeg skulle begynne på høyskolen, og det eneste de nevne var at jeg kunne få opphold i sommermånedene slik at overgangsstønaden ville vare lengre. :-( Jeg fikk heller ikke utdanningsstøndad pga fagbrev. Jeg sa at jeg hadde søkt jobb i over 1 år, uten hell, men det var ikke god nok grunn til at jeg skulle få utdanningsstønad.... :-( Ikke så mye hjelp å få der nei.......
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Så dersom man ikke kvalifiserer for utdanningsstønad kan man bare få overgangsstønad i 3 år? HI
ayla05 Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 du må søke om å få os i 2 år ekstra. kommer helt ann på ditt NAV kontor om de vil innvilge det. alltid lurt å søke uansett hva de sier på forhånd. jeg har fått beskjed om at jeg sannsynligvis får det hvis det ikke skjer noen endringer innen den tid. vet flere som har fått det innvilget fordi de ikke har funnet seg jobb og måtte videreutdanne seg. så krysser fingrene for at det ordner seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå