Maud Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Minstemann skal ha karneval i barnehagen og jeg klarer bare ikke å komme på hva han skal kle seg ut som. Idéer for gutter er liksom mest superhelter og andre tøffe ting. Det synes jeg han er for liten til når han bare er 18 mnd. Noen gode tips fra noen?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Med hjelmlue, strømbebukse og body i mørke farger så skal det ikke så mye til før baby blir til en liten og veeeldig søt mus... Vi har et pelskostyme i hvitt med hårbøyle med ører på. Da blir baby kanin, hamster e.l. Er du av det hendige slaget, så sy noe... Jeg sydde en kongekappe til mellomsten da hun var liten. I rødt forstoff med hvit pelskant. Sydde med gul tråd som så ut som gull. Den var så populær at den ble slitt ut! Karneval er gøy! Jeg syns det er like gøy enda, jeg...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 www.escapade.co.uk Kanskje du får noen ideer her under children costumes eller animal
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har prøvd det meste med Storebror, alle mulige forslag... Men her skal det være, må det være , selveste Kaptein Sabeltann!!! Heldigvis har søsteren min alt av utstyr (3 gutter...) Så jeg slipper å kjøpe. For det er ikke billig.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Men det kan jo ikke din være. Han kan være Ole brum, eller en annen liten bjørn, en liten bie. Kanskje han kan være en eller annen Disney figur??
Gummelillan Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Jeg kjøpte en litt stor Ole Brumm-kostyme da eldste var 2 år og den er brukt maaange ganger siden, både til henne og nå mellomste som har arvet. Veldig søt til bleieunger, nettopp for de ser litt sånn Brumm ut i kroppsholdningen ;-) Eldste likte kostymen godt helt opp i 5-års alderen. Da ble det ønske om Pippi i stedet og det sydde jeg selv. Men som andre sier her, med strømpebukse og body i brunt eller hvitt, pappører festet til et hårbånd og maling i ansiktet kan man lett få en søt mus, hamster eller hund ;-)
Maud Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2007 Takk for gode tips. Har en del liggende etter storebror, men ikke fra han var så liten. Da han gikk på småbarnsavdeling lagde de kostymer i barnehagen. Ganske greit egentlig. Når alle var like ble det ikke skummelt heller. Kaptein Sabeltann finnes her også, men synes minstemann er for liten til det. Vil dessuten utsette det så lenge som mulig... Har en Tussi-drakt, men den er aaaltfor stor. Vil at han skal være liten og søt en stund til. Bie eller et eller annet dyr med søte ører høres bra ut :-D
Urtete Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har ingen tips, for uansett hva jeg hadde laget av flotte kreasjoner til mine to så hadde det blitt ramaskrik.... Det eneste de vil være er nemlig prinsesser. Hvert eneste år.... Jeg prøver å foreslå bamse, mus, kanin, harepus osv, men til ingen nytte... Tror det må være massesugesjon blant småjenter, for alle i barnehagen vår har kjøpeprinsessekjoler. De er jo veldig fine og søte, da!:-) Vi var på shopping i går, så nå henger kjolene klare til den store dagen! Men jeg ser samtidig kjøpepresset barnehagene indirekte legger på foreldrene... Og det synes jeg er betenkelig, for karnevalsutstyr er ikke billig. Ungene vil jo som oftest være som "alle de andre", og det må være vondt for foreldre som ikke har mulighet til å være med på "kjøpefesten". Derfor synes jeg karneval er både kjempemoro og litt vanskelig... Huff, dette ble litt negativt.... Det var egentlig ikke meningen... Ungene gleder seg jo i lang tid til årets karneval - og det er hærlig!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Tips til den som skal kjøpe prinsessekjole... Gå i innvandrerbutikkene på Grønland (omegn). Eldorado for prinsesser som bare elsker "bløtkakekjoler"!!! Masse lekkert og mye billigere enn karnevalsbutikkene!
Dailis Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Her har det gått i små tigre ol og klovener når de har vært så små.
Aga:-) Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Johannes på 2 skal være enten tiger eller mus. Jeg tar en hjelmlue og syr på noe som blir ører, og så blir det body og strømpebukse i riktge farger, pluss hale som eldstesønnen min fingerhekler. Billig og søtt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå