Steinbukk-70 Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hei Datteren min på 17 mnd nekter nå å pusse tennnene sine. Vi har pusset tenner som en lek helt siden den første tannen dukket opp, men nå er det stopp. Hun vil kun gjøre det selv og det er jo da begrenset hvor rene de blir... Hun har slitt med nye tenner den siste tiden så det kan være årsak, men spørsmålet er: Hvor viktig er dette. Jeg gir selvsagt ikke opp og pusser morgen og kveld, men hun får jo ikke tennene sine rene selv. Vil tennene bli dårligere av dette? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Jeg er ikke der selv enda... heldigvis Men har hørt flere nevnt at de har kjøpt elektrisk tannbørste, da ble det straks litt mer interessant. Og at de lar barna pusse litt først, så går mamma eller pappa over og pusser de rene etterpå. Tennen vil nok bli litt dårligere av at de ikke blir helt rene. Det positive er at disse tennnene mister hun og ikke noe hun skal leve med, det negative er at hun like fult kan få hull og tannverk i melketennene.
Sophie juli 2005 Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Vi synger sang (puss, puss, så får du en suss) + viser henne fluortabletten som hun skal få etter pussen. Hun protesterer ofte først, men da forklarer vi og peker og sier først pusse, så flux. Men vi måtte innom et par dager med illsinte hyl før hun godtok at vi pusset skikkelig. Jeg begynte å bli "streng" mht ordentlig puss etter å ha diskutert med helsesøster. Hun er rund i kantene på det aller meste, men var veldig klar på at tannpuss måtte man ikke tulle med :-) PS - gullet her er 19 mnd
Trollemor og snuppa! Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Jeg sier bare; Eletrisk tannbørste! Det ble en suksess her! )
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 prøv om hun får pusse tennene dine samtidig. det er en slager her i hvert fall;o) Og synge samtidig og fluortablett etterpå...LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå