Gå til innhold

Hun sutrer så, jeg blir gaaaal snart!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 13 mndr, og hun sutrer uten stopp dagen lang..Eller, hun er blid innimellom, men det er bare korte tidsrom..

Det er eeeehhh!!!...mmmmhhnnmm!!...klynk klynk.....eeeaaaaeeehhhhee!!! dagen lang!! Jeg holder på å klikke altså!! Skjønner ikke hvorfor hun er slik??? Hun kan da ikke sitte alene å pusle med noe i 5 min en gang!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir det henne mye oppmerksomhet? Henger hun rundt knærne dine enda? Det går over...

Skrevet

Får hun ha sutten mye til vanlig?

Jeg merker at jenta vår blir mer sutrete når hun har hatt sutten mer enn vanlig, feks ved sykdom. Etter en sykdomsperiode, er hun bare sååå sutrete og skal bare sitte på fanget og sutte på sutten sin. Men det går heldigvis over når vi er konsekvent og ikke gir henne den.

Kan hun gå?

Har hørt at enkelte barn blir veldig sutrete rett før de lærer seg å gå. De vil, men får det ikke til! Dessuten sa dem på helsestasjonen at dette er en veldig krevende alder. De vil så gjerne gi uttrykk for så mye og så forstår vi dem ikke. Det skaper frustrasjon. Sutringen kan jo være et uttrykk for en slags frustrasjon. At hun ikke får til å formidle noe.

Skrevet

Gir henne normalt med oppmerksomhet mener jeg. Har ei på 4 år også, som krever mye oppmerksomhet. Jeg gjør dessuten husarbeid, lager middag, rydder etc imens de er våkne, så jeg ser ikke på dem hele tiden. Men de er med på mye av det jeg gjør, eller minsta sitter innimellom i ergoen på ryggen min.

Hun vil ofte opp for å bæres, så ned like fort. Hun babler og peker, men jeg forstår fint lite..Er nok litt frustert ja!

Hun går, begynner å få fart også nå. Og hun klatrer, og åpner skuffer og skap..Slår på komfyr, vaskemaskin og oppvaskmaskin...Aktiv ja..Selv om hun i utgangspunktet er mye roligere enn storesøster. Tror hun stresser opp lillesøster litt også..

Har ikke innført klare regler på smokkebruken enda vi..Men hun har den egentlig ganske lite når hun er våken når jeg tenker etter.

Hun skal opp på fanget hele tiden, men greier ikke sitte rolig der..Er som en mark, og har magneter i fingertuppene!

HI

Skrevet

Har av det samme slaget her.

Er egentlig kjempeblid, men suttrer mer og mer. Jeg forstår det slik at det er en frustrasjon over seg selv fordi hun ikke mestrer like mye som hun ønsker at hun hadde gjort.

Jeg leker sammen med henne på gulvet flere ganger om dagen, men gjør også andre ting i huset. Og de gangene hun da suttrer og henger i buksa mi, snakker jeg med henne og prater om hva jeg gjør/ser etc, men ellers overser jeg suttring og klaging og alle forsøk på å klatre oppover meg (går som oftest lei).

Jeg kunne sikkert ønsket at jeg kunne vært sammen med henne på gulvet hele tiden, men det går bare ikke.

Skrevet

Samme her, og mi jente er bare 11 mnd!

Hun har fått en konstant klagestemme og hun synger ut hele dagen. med små lysglimt men det er det jammen ikke så mange av.

Jeg blir så sliten av denne jamringa... alt er galt.

Men når vi har besøk, da blir hun stille, iallefall til hun synes det også er kjedelig.

Får hun ikke lov til noe, da gråter hun gjerne i en halvtime pga det og det nytter ikke avlede henne heller....

Hun er en herlig jente altså, men i det siste har det vært utrolig mye klaging....

Vet hvor frustrerende det er HI, jeg holder på å klikke selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...