Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skapfeminist og alt det der så vil jeg egentlig ikke oppdra jenta mi "jentete", heller som menneske. Hun har mye forskjellig av leker.

Så hvorfor har hun dilla på sko, håndvesker og hatter da? ;) I had notting to do with it...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, her leker jenta vår med bilen etter broren sin! Bruuum sier hun mens hun kjører bilen frem og tilbake. Jeg hadde jo håpet at hun skulle vise litt interesse for dukka hun fikk i gave, men neida :)

Skrevet

Hehe si det... Jeg har heller ikke gjort noe for å oppnå dette.

Hun drar frem alt av sko og vesker hvis hun får tak i de.

Nå har hun overtatt den ene veska mi siden hun ikke har noen egen.

Hehe får vel kjøpe en til henne da:)

Så står det en del sko nederst i skapet som hun kan dra frem når behovet blir for stort...

Skrevet

Ja, her er dukka veldig viktig, hun går rundt og rundt med vogna og titter nedi og sier "nå?"... Baby får mat, bæle (bleie), kos. Må gå å legge seg (nattnatt og døra igjen, og så synger hun)...

Skrevet

Hmm. Det eneste jeg kan komme på som er "jentete" i farten, er sko. Hun elsker å leke med sko. Kanskje det er håp likevel, he he :)

Skrevet

Jenta mi på 14 måneder er superjentete.

Og jeg elsker det.

Jeg vil ha ei virkelig jentejente, og ønsker å fremme hennes feminine sider.

Blir irritert på ei veninde av meg som har en gutt som er 4 år, har langt hår, rosa støvler, barbidukker, og masse rosa klær...... Han har langt hår forde han ikke vil klippe seg, han vil være jente sier han...

Nei, jeg har jente, og det er sånn stas. Jeg fremmer alt det feminine ved henne..... Kjoler, kåper, glitter, smykker, rosa, paljetter, glitter, blonder, tyll og stas.............

Hærlig.

Og faren er like gira på dette som jeg!!

Skrevet

Har ei skikkelig jente-jente her i huset også uten at vi har oppdradd til det på noen måte. Hun er 18 mnd gammel og har i flere mnd vært veldig glad i å leke med dukker. Hun styrer masse med dukkene, skal ha av og på de klær, bade de, vaske de i ansiktet, pusse "tennene", skifte bleie, sitte med de på fanget og kose, trille tur, etc etc..i grunn alt det stellet og aktivitetene som vi gjør med henne, gjør hun med dukkene. Skodilla og klesdilla har hun også. Det å (prøve å) kle på seg klær fra kommoden og ta på seg både egne og andres sko kan hun bruke lang tid på.

;o)

Skrevet

Mine foreldre har fire barn - tre jenter og en gutt. De forsøkte seg på "nøytral" oppdragelse mht jente vs gutte leker, men måtte bare kapitulere :-) Når det er sagt, er jenta her i huset veldig glad i alt med hjul på, både biler og dukkevogner.

Men det virker som det er gener / bilogi ute og styrer fra en tidlig alder :-)

Skrevet

Hehe, her kjører snupp biler mens hun har på seg sin rosa "pels jakke", sånn prinsesse jakke som hun har arvet som hun nekter å ta av så her kan det slå begge veier. Men håper å slippe sånn skikkelig jåledukke..

Skrevet

åååå, gjett om jeg forstår deg!!

min snuppe ELSKER baby dokka si, som jeg ikke har kjøpt, hadde tenkt å vente litt til med det. hun er bare 16 mnd;)

jeg har kjøpt alt mulig annet, men neida dokka sitter fast i armen om dagen og den rosa trillebaggen hun fikk i julegave....

så her går hun da å triller rundt på den rosa trillebaggen og babyen i armkroken, mens hun piper som om babyen gråter og susser den på hodet for å trøste..hehe.. morsinstinkte har vist slått til:)

håper det går over etter hvert jeg da...:))))

Skrevet

Hi hi. Godt å høre at det er flere. Vi var opptatt av at vi ikke vil ha ei jentejente så vi hadde ikke engang kjøpt dukke eller noe lignende da jeg observerte at hver dag hun kom i barnehagen var det rett bort til dukkevogna. Legge dukka ordentlig oppi og trille i vei. Så fornøyd!

Så nå har vi kapitulert litt også. Kjøpt dukke og dukkevogn. Har aldri hatt noe hun har lekt så mye med. En fryd og se hvor gøy hun har det...

Skrevet

Jeg tror knøttet mitt er litt jentete jeg:):)

Han ELSKER vesker, sko, hårbørster ++++:):):)

Men, han digger bilene og alt annet som bråker også:)

Så dette blir spennende å se:)

Skrevet

er ikke så rart at de fleste jenter blir typisk jentete. Du trenger ikke påvirke de bevisst, for det gjør du uansett ubevisst. Det er faktisk nok at du selv er jente, for ungen har deg - som sitt eget kjønn som fremste rollemodell. Og små barn vet svært tidlig hvilken kjønnskategori de selv tilhører. Har du sko og vesker, vil hun ha sko og vesker! Selvsagt er det mange unntak fra regelen da - mange jenter blir også guttejenter og ser opp til bror eller far også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...