MiniBassen Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Morsmelk hjelper jo mot "alt", så det er nok bare til å prøve.. Vil uansett ikke skade.. : )
Theosmamma Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Hæh?? Mener du at du skal dryppe morsmelk i øret på babyen din?? Om h*n har vondt i øret må du jo ta h*n med til lege for å sjekke om det er ørebetennelse! Ørebetennelse er jo kjempevondt, og må behandles med penicilin eller lignende, greit nok at morsmelk er bra, men det kurerer faktisk ikke alt! Med mindre dette innlegget er bare tull...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Er ikke tull, har kontaktet lege! De ville ikke ta ham inn om han ikke skrek voldsomt! Jeg mener han har vondt i øretm for han tar seg ofte til det og gråter! Legekontoret sa at dem gav ikke penicilin om han nesten ikke hadde hull inni der! Jeg vil ha det til han, men blir vel legevakten om jeg skal få det! Unnskyld, men er fortvilt at jeg kommer inn hit og spør, så får jeg slengt tilbake at det bare er tull det jeg spør om kan hjelpe ;-/
You can call me Dårris Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 De gir ikke antibiotika med mindre det er kraftig betennelse lenger!! Prøv nesespray som du får på apoteket. Den som er til barn under to år. Har også hørt at det kan hjelpe med Morsmelk, så det er bare å kjøre på God bedring.
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Prøv morsmelk, er jo verdt et forsøk. Rart de ikke ville ha han inn syns jeg, er ikke godt med vondt øre stakkars.. Håper nan snart blir bedre, lykke til:)
komplett familie Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 bruk morsmelk du, det hjelper. Hvis han er litt tett i nesen ta mm der også. Små barn er åpne i det systemet (øre, nese, hals) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Ville ikke brukt mm i øret, da blir det liggende mer væske der som det kan samle seg bakterier i. De har og gått mer vekk fra mm i nesen enn tidligere, det som nå er best er nacl...altså saltvann. Ikke nesespray, men fysiologisk saltvann som ikke er tilsatt noe. Det åpner og gjør at ikke slimet/ bakteriene får grobunn som kan føre til bihule og ørebetennelse. Er de tette i nesen går det fort til betennelse andre plasser. MM i nesen kan en jo bruke når en ikke har saltvann, men mm er jo seigere og setter seg mer fast enn saltvann. Dermed kan du få motsatt virkning selv om det er antistoff i mm...
Lykkelige-tulla Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 hei. jeg har en liten gutt på 3 mnd m mellomørebetennelse. Trommehinnen sprakk for snart en uke siden. Vi dro da til legen, han kikket i ørene og ville ikke behandle noe da det så fint ut inne i det andre øret. Vi skulle bare tørke av det som rant ut og ikke pøse noe inni der. Det ville gå over etter en ukes tid.. Det væsker fortsatt noe og han er fortsatt litt tett og surklete, men er i superslag. Legen sa at pga av de trange kanalene høres det ofte verre ut enn det er også for de små barna.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 IKKE BRUK MM I ØRET Bruk den i nesen, fri nese, letter trykket i øret. gi samtidig paracet, det hjelper på øret. bruk ev nesedråper, rhinox el. saltvanns. I NESEN
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 mange leger er raske til å skrive ut AB for ørebetn. det behøves faktisk ikke. smertene taes med paracet og nesedråper fast med jevnerom, uavhengig om det er feber eller ikke. Nesedråpene skal faktisk dryppes i nesen og ikke i øret, selv om det er for å hjelpe øret. jobber som spl på barneavd, hre bruker vi AB kun ved skikkelig betn, og ikke ved kun rødhet i ørene. men det er jo vondt for det det. ALTSÅ PARACET OG NESEDRÅPER
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Penicillin hjelper ikke så ofte mot ørebetennelse. Ørebet. kommer av at det blir tett mellom øre og svelg pga. slimhinner som hovner opp. Har en sønn som var mye plaget av ørebetennelse. Da var nesespray av type otrivin/rhinox det som gjorde susen. Det er slimhinneavsvellende. Men så er det spørs hvor mange måneder barnet ditt er, om det er for lite for nesespray. Se på pakningsvedlegget hvilken alder det er beregnet på. Vet at rhinox har nesedråper/spray for veldig små. Håper du finner noe som kan hjelpe! Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 jeg ville nok ikke drypt det i øret.. vær heller flink å gi nesespray..det løsner opp.. og heller gi paracet om det virker som han har vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå