Yvonnemor Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Sønnen min er 10 uker og skikkelig forkjøla:-( Feber rett under 39 og skikkelig slapp. Han hoster, nyser og snørra renner, og han spiser nesten ikke. Forferdelig å se at så små barn blir så syke stakkars. Skal tilbake i morgen, og håper han er bedre da, hvis han blir dehydrert må han på sykehus, og det er ikke veldig ønskelig. Det er så mye bakterier der, dessuten er det fryktelig slitsomt. Så nå må han skynte seg å bli frisk... Flere med så små barn som er forkjøla? Noen gode tips/råd...?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Drypp nesen ofte med saltvann,bruk nesesuger om det er mye slim.Hev hodeenden i sengen lett.Gi paracet stikkpille (60mg).Husk å drypp nesen før amming,øker sjansen for at han klarer å spise litt.Ikke ball for mye på han slik at feberen stiger.Og ring legen om han får vanskelig for å puste og du merker han bruker hjelpemusklaturen.Blir blek...
Crazy mama Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Jepp, samme her med min jente på 9 uker, eller hun har ikke feber, ennå... Huff, det er skikkelig vondt å se de små så forkjølet, hos oss har det gått i ett siden jul. Jeg gjør alt det som den anonyme over meg her skriver, og har vært hos legen ørtenpørten ganger for å få lyttet på henne, tatt tester for rs-virus og kikhoste, og crp. Dette er virus hvertfall, og ser ut til å forbli. Storesøster er i barnehagen og drar med seg hjem det som er av basiller. Datteren min spiser heldigvis bra, enn så lenge er jeg beroliget. Jeg ser god virkning av nesesugeren, så den kan anbefales, og bruk saltvannsdråper. Fikk også Biosolvon på resept til henne, har du fått det? Jeg brukte ikke så mye av den, for hun ble bedre av hosten før vi kom så langt.
Yvonnemor Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2007 Hei Ammekua (tøft nick...) Jeg gjør også alt det, busepeller'n gjør underverker, men han blir stort sett rasende. Vi har også en storesøster på snart 2 som drar med seg basilusker hjem, så lillemann har vært litt småforkjøla siden han var 3-4 uker, men ikke så ille som nå. Vi bruker saltvannsdråper og har så vidt brukt nesedråper (nesten som nesespray, bare til mindre barn...). Vuggen hans har stått på 2 leksikon siden vi kom hjem fra sykehuset, og nå har vi økt med yttligere 2 bøker, så han ligger med hodet høyt. Jeg har pumpet meg litt de siste dagene i og med at han ikke har spist og prøvd å gi han på flaske og litt med skje, men det renner bare ut igjen... I kveld tok han litt tak i brystet, så jeg tror han fikk i seg litt melk, alle dråper hjelper. Ellers var vi hos fastlegen i går og på legevakten i dag/kveld, og legen på legevakten sa vi skulle komme tilbake i morgen så han kunne ta en titt igjen da... crp'en var bare 11 i går (i dag vet jeg ikke...), så det er virus, men det er jo guffent allikevel. Håper jeg får lurt i han litt melk i kveld og i natt, så kommer han seg forhåpentligvis i løpet av helgen. God bedring til datteren din også...
Crazy mama Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Huff da, det høres ut som at gutten din er hakket værre enn jenta mi ja. Og du har prøvd mye for å bedre situasjonen. Men stå på, snart er våre små storesøsken mer herdet og mindre syk, og de minste likeså! God bedring til lillegutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå