Gå til innhold

Dere som har søkt om familiegjenforening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere var på intervju hos politiet til UDI invilget eller avslo søknaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var det litt spesielt fordi jeg manglet inntekt, men vi søkte i august og jeg var i intervju i jan og tror det var i juni de var klare til å gi avslag men jeg ba de vente fordi jeg skulle ut i jobb.

Skrevet

Vi søkte i september, var på intervju i november og fikk innvilga i februar...

Skrevet

Vi var aldri på intervju vi! Men hos oss tok det ganske lang tid fra vi søkte til vi fikk innvilget..

Skrevet

Hva var grunnen til at det tok så lang tid for dere? Vi skal søke nå, og er veldig spent på hvor lang tid det kommer til å ta. Frykter det kommer til å ta lang tid...

Skrevet

Dette er kanskje ikke det du vil høre, men vi søkte i oktober/november 2004, og ble innkalt til intervju hos politiet i november 2005. I slutten av juni 2006 fikk vi endelig positivt svar.

Skrevet

Hvorfor tok det så lang tid før dere ble innkalt til intervju?

Skrevet

Jeg ringte til politiet selv og spurte om når jeg kunne komme på intervju, da kunne jeg komme uka etter...

Skrevet

Hos oss var det pga flytting, da tar jo saken så mye ekstra tid! For lensmannskontoret der jeg bodde hadde hatt saken en mnd tid før jeg ringte og ba de sende den hit og det tok jo også sin tid...

Det lønner seg nok alltid å ringe og purre på de uansett.

Skrevet

Vi søkte i januar 04. Jeg var til intervju i mai og vi fikk innvilget i september.

Vi hadde kunne kanskje fått saken innvilget tidligere, men den ble satt på vent da vi skyldte UDI noen kroner etter at TobiDad ble sendt tilbake til Sverige etter å ha vært her på et ulovlig besøk før han leverte søknaden i Sverige. Jeg hadde gått inn og ut av sykehus i en periode.

Jeg gikk gravid fra vi søkte til vi fikk innvilget. Fødte dagen før. (8mnd1uke)

Skrevet

Det tok nesten ett år. Jeg hadde alt i orden, så ikke vet jeg hva de somlet med. Men jeg har hørt det går litt fortere nå, vi søkte i en periode hvor det var et stort press på UDI + at kommunikasjonen var treg med mannen min sitt hjemland.

Skrevet

Nå vet ikke jeg når du søkte, men det står på www.udi.no at gjennomsnittet i familiegjenforeningsøknader er 8-9 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...