Gå til innhold

hvem skal jeg hendvende meg til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hva som skjer med barnet mitt om det skjer noe med meg..

hvem skal jeg kontakte? barnevernet eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si litt om hva det gjelder, jobber i barnevernet.

Skrevet

faren er ikke involvert, i det heletatt. bor i en annen kant av landet og. lurer på om de vil finne på å sende ungen avgårde til han.. eller om mine foreldre eller en tante og onkel er deres førstevelg...

Skrevet

hva mener du skal skje med deg?

Skrevet

ikke godt å si. kanskje blir jeg påkjørt av en buss, eller får en komet i hodet...

om det skjer noe med meg er en annen måte å si om jeg dør eller blir ute av standtil å ta vare på barnet mitt pga sykdom eller en ulykke...

Skrevet

har sagt til hele min familie at småen skal bo hos farmor om noe slikt skal skje. har også skrevet testament angående henne. dette er faren klar over. selv om du skulle dø vil jeg tro de vil ta hensyn til din vilje. er ikke faren egnet som far på heltid i dag vil jeg tro ingen mener han er det i morgen om du skulle være så uheldig

Skrevet

men er det barnevernet jeg skal hendvende meg til eller?

Skrevet

Barnevernet kommer inn i bildet hvis barnet er uten omsorg. Har du klarert/informert om eventuelle omsorgspersoner, og du dør, ja da er de de nye omsorgspersonene. Barnevernet har rett til å gå inn og vurdere de nye omsorgspersonene som fosterforeldre, men det blir sjelden gjort uten at det er bekymring for situasjonen til barna. Derfor vil ikke barnevernet automatisk opprette sak ved foreldres dødsfall. Hvis far er registrert som far, ja da har han rett på å kreve omsorgen hvis noe skjer deg. Og de som du ønsker at barnet skal bo hos må evt gå til sivilt søksmål for å kreve omsorgen av barnet. Barnevernet kommer inn kun når det er bekymring for barns omsorgssituasjon. Innviklet dette her, og det er mange ting å ta hensyn til. En kan si at det er hver sak med hver sitt utfall. Hvem du skal kontakte? Ikke godt å si, en advokat kanskje...

Hilsen barnevernansatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...