Gå til innhold

Amme baby med tenner oppe og nede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer det bra?

Jenta mi på 9 1/2 mnd har fått begge fortennene nede og nå er de to oppe også på vei.... Ammer jo fortsatt, så jeg lurer på hvordan det vil bli? Er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem :-) Går helt greit så lenge gullet her er "med" på hva som skjer, dersom hun skal tulle er det litt verre... Da kan man fort hyle høyt, men det skjer absolutt ikke ofte altså :-D

Skrevet

Godt og høre :o) For det virker ikke som hun har tenkt til å legge puppen "på hylla" ennå.. hehe :-D

Skrevet

Anbefaler å ha litt ro rundt amminga så godt det lar seg gjøre. Dattera mi fikk tidlig tenner, og hvis hun ble veldig distrahert kunne hun snu seg etter det som skjedde - med puppen mellom tenna :/

Skrevet

gruer meg til det samme når tennene kommer.. hehe, men de ffinner nok fort ut at det er gøy å bite til for da reagerer jo mamman;) hehe...

Skrevet

uff, heldig du :-) Skulle ønske min sin ville ha mer pupp jeg, men hun gidder rett og slett ikke. Skal opp og se og spise samtidig.. (turbotroll...), så eneste gangene jeg klarer å få henne til å få pupp er tidlig morgen og av og til kveld, for da er hun for trøtt til å protestere.....

Skrevet

Det går fint her! Tassen har nå 6 tenner.

Vi hadde en periode med puppenekt, og da bet han meg en del når jeg prøvde å presse puppen på han, samt når han var ferdig å die og bare kosesugde. Men jeg lot det passere i stillhet (i den grad mulig, auau!!) og reduserte det å dytte på han puppen.

Nå biter han nesten aldri lenger, eneste er hvis han har spist mat og har biter i munnen sin som han ikke får svelget ned. Da blir han forvirret, vil suge, men får det tydeligvis ikke helt til.

Bare for å være føre-var; kan jo legge til at Expat anbefalte meg å trekke barnet mot seg når det biter, slik at nesen blir dekket av puppen og det må slippe for å trekke pusten. Effektive greier!

Skrevet

Å- auau :/ Det der er jo vondt nok som det er uten tenner, ka-ping *grøss* :)

Skrevet

Det var bra tips, april :) Takk :)

Skrevet

Ha med en klut eller et lite teppe når dere er ute og flyr. Hvis det skulle være nødvendig å amme et sted der dere ikke kan få ro rundt måltidet på vanlig måte, kan du legge kluten/teppe over hodet til barnet så h*n blir litt skjermet fra synsinntrykk i hvert fall. Prøv å etablere øyekontakt med barnet, da blir det mer konsentrert om maten og ikke alt rundt seg.

Lykke til :)

ps: jeg ammet til jenta var 13mnd, og har fortsatt begge brystvortene intakt og i bruk til minstejenta på 5 uker :)

Skrevet

Hehe- ja, det er sant, melkemor :-) Da gjelder det å holde maska, da...

Skrevet

Ja, det er koselig at hun fortsatt vil ha :-) Men det er ikke alltid hun har tid til å spise så lenge, da. Spiser mest effektivt tidlig morgen og på kvelden. Litt slitsomt også, siden jeg jobber fortiden (pappaen har perm- jeg fortsetter permen min om 2 uker)....

Skrevet

Det høres bra ut!

Ja, hun er ikke lett å amme ute blant folk... Alt annet er MYE mer spennende!

Skrevet

Mi Gutten her er 11 mnd og har 4 tenner oppe og 3 nede, auuuu. Han bet noen ganger da de første tennene kom men etter det har det godt helt fint.

Skrevet

Jenta mi fikk de første to tennene ved 5 mnd og hadde innen hun var 7 mnd åtte tenner - fire oppe og fire nede. Da var vi såvidt i gang med noe mer enn smaksprøver av fast føde. Men det har gått helt fint.

Jeg merket de skarpe kantene akkurat de første dagene med hver tann, men det var ubehagelig heller enn vondt, og den sylskarpe kanten blir veldig fort litt sløv.

Hun har nesten aldri bitt meg, men kunne finne på å småtygge litt innimellom når hun egentlig var forsynt. Det har jeg tatt som tegn på at hun er mett, og jeg pakker vekk sakene for den gangen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...