Gå til innhold

animal mai-06

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei du!

Tenkte det var best å skrive til deg i en ny tråd;)

Det var så interessant det du skrev om stjernekikkert! Er det slik at de ligger med ansiktet feil vei?

Jeg har ikke fått beskjed om at han var stjernekikkert, ville jeg ha fått det hvis han var det?

Jeg følte på meg under fødselen at noe ikke var helt som det skulle, mest pga at jeg hadde veldige symfysesmerter på den ene siden heeele tiden. Det sies jo at en skal få slappet av mellom riene, men jeg følte ikke at jeg fikk det pga dette.

Gutten vår har KISS, og jeg har følt på at det kanskje hadde en sammenheng med at noe var "rart" gjennom forløpet.

Tassen sto veldig høyt gjennom hele fødselen, kom godt ned i bekkenet først de to siste timene, tror jeg. Og han skrudde seg aldri skikkelig rundt før jeg fikk lov til å begynne å presse. Kanskje det og evnt. kan ha hatt noe med det og gjøre?

Har du fått bekreftet at din var en stjernekikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

Skrevet

Hei, så ikke innlegget før nå. Mulig jeg skrev det feil i den andre tråden, men det kalles visst stjernekikker. Da ligger de med ansiktet feil vei, normalt sett skal de ligge men ansiktet inn mot ryggen, men disse stjernekikkerene ligger med ansiktet mot skambeinet, og kommer gjerne ut med ansiktet førs istede for bakhode.

Hmm, litt vanskelig å forklare, denne hovedoppgaven jeg fant på nett har mye informasjon:

www.hiak.no/biblio/as/studentarbeid/02kand8.pdf

Også har det vært diskutert her tidligere

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7933102

Har ikke fått noe informasjon om dette i etterkant, ei heller på sykehuset, men etter å ha lest om det så har jeg tenkt gjennom fødselsforløpet mitt, og ting som ble sakt underveis. Jeg mistenker derfor at hun var en stjernekikker.

Når det gjelder mitt fødselsforløp, så festet hun seg aldri, hun kom heller ikke ordentlig ned i bekkenet, og jordmor sa at hun lå noe rart - at det var uvanlig mye rom i bakkant. Det tok uvanlig lang tid før jeg fikk full åpning, hadde egntlig ingen særlig progresjon fra 2 cm før etter at jeg fikk epidural, da gikk det fortere.

Jeg hadde sterke smerter i ryggen og forran ved symfysen ved hver eneste ri, har ikke født før så har ingenting å sammenligne med. Jordmora snakket om at hun lå feil vei, og prøvde å få meg til å presse på spesielle måter for å snu henne mens hun lå i forsterposen. Etter pressrier i 1 1/2 time med ikke noe særlig fremgang, ble hun tatt med sugekopp. Måtte sys endel for å si det sånn.

Hvordan var ditt forløp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...