Gjest Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 lurer jeg litt på også.. så da dytter jeg litt..
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2007 Nei,leste i et innlegg lengre ned her.Var ei som hadde styrt rier...
Loli Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Hø...merkelig! Aldri hørt om.. Kanskje riene kom i en hei dundrande fart;)
BizziBee Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Styrt rier er rier som går i hverandre. Man får ingen pause mellom hver ri. Tror det er mest vanlig når åpningen går veldig fort.
Loli Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Å? Da hadde jeg det i såfall! Gikk fra 3 til 10 cm på 3 timer. Ingen regelmessige rier, de kom i ett! Og jeg som hadde lest at det var dobbelt så mye pausetid som rietid....jaja...
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2007 Ah....da måtte da jeg ha det. hadde max 5 min i mellom hele dagen. Men ei lita stund før snuppa kom var det MAX 2 sek i mellom.puh!
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 jeg hadde det, styrtrier og styrtfødsel....på en måte. Alt gikk i ett...pang pang pang fra 3 cm til full åpning. Kontinuerlig pressrier fra 4 cm. heldigvis var alt over på litt over en time....fra 4cm-10cm tok det 15 min. jm sa at det var en såkalt helvetesfødsel, ingen kontroll, ingen tid til smertestillende, og ville rier. første fødsel var himmel i forhold og da var jeg syk i tillegg. det positivet var at det var raskt over....
Loli Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Åj, da hadde jeg det kanskje ikke alikevel...hahaha! Men de kom iallefall uten pauser;) Au...15 min...Au..
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 Jeg hadde det helt som Fertila. Kan si at det gikk ihvertfall fort, men jeg var nesten i sjokk.... Et helvete hvor bare alt rundt meg raste i et enormt tempo. De sa det var styrtrier og styrtfødsel.
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2007 Haha,da hadde sikkert ikke jeg heller det:p Huff,hørtes ikke godt ut!
Pooosi Skrevet 9. februar 2007 #14 Skrevet 9. februar 2007 hehe..jeg hadde styrtrier å styrtfødsel...hadde vell alt som heter styrt..hehe. våkna på morgenen klokken 07 med at vannet gikk uten noe forvarsel, 10 min senere kom første ria, klokken 08.58 var lillemann ute, vi kom oss ikke til sykehuset, så det ble ambulansefødsel..men det gikk veeeldig greit, kunne gjerne gjort det igjen
Mayken Skrevet 9. februar 2007 #16 Skrevet 9. februar 2007 Det var jordmor som fortalte meg at jeg hadde styrtrier. Hadde aldri hørt om det før. Jeg startet med en rie og så gikk det ca 30 min før neste kom, og jeg tenkte at dette skal jeg takle. Men så plutselig kom det en rie nesten før den andre var over, tror ikke det var 30sek mellom riene en gang, var helt forferdelig, og fikk ikke noe mer åpning heller, de hadde ingen effekt. etter 3 timer inne på føden med sånne rier, ba jeg om epidural, ellers ville jeg være utslitt før fødselen kom ordentlig i gang. Og gjett om det var som å komme til himmelen (for noen timer i hvertfall:) Må si at jeg gruer meg litt til neste fødsel, da jordmor advarte meg om at ting da kan gå villere og ikke minst fortere for seg.
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2007 Hm.... Siste 2 timer ca hadde jeg max 2-3 sekunder i mellom hver rie. Styrt rier eller vanlig rier?
Pooosi Skrevet 9. februar 2007 #18 Skrevet 9. februar 2007 jordmora anbefalte meg å bo i campingbil utenfor sykehuset ca 14 dg før termin neste gang...hehe...lillemann kom 1 uke før termin, hadde det FRYKTELIG travelt..
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 9. februar 2007 M-hm! Bestemt kar tenker jeg!.... ;D
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #21 Skrevet 9. februar 2007 Min andre gutt kom ut i det jeg skjønte at buksen måtte ned Ambulansen kom da gutten var nådd gulvet... Det var ihvertfall styrt fødsel
Mayken Skrevet 9. februar 2007 #22 Skrevet 9. februar 2007 mamman til Lineah: vet ikke om de kaller det styrtrier eller ikke. Eller om det kalles det før utdrivningsfasen starter. Slitsomt er det i hvertfall.
Suprise! Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #23 Skrevet 9. februar 2007 Takk for svar:) Men nå vet jeg da hva styrt rier er,iforhold til hvs som står her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå