Gå til innhold

Erfaringer - flyreise med baby 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har erfaring med å fly med baby?

Er helt blank her så alle tips er velkomne :)

- bagsjeinnlevering, vogn og voksipose - kan man ha det med?

- vondt i ørene for den lille?

- bør man ha bæresele med?

Jeg kommer til å bytte fly en gang på en stor flyplass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har flydd med baby seks ganger, og første gang var hun bare seks uker gammel.

Det er fint å ha bæreselen på flyplassen. Da har du armene fri.

Vogn, bilsete etc. sendes om spesialbagasje, og i Norge får du egne poser til denne. Det er greit å beregne litt ekstra tid til pakking av spesialbagasjen.

Vi opplevde ingen problemer med trykk i ørene. Hun sovnet ofte i luften, og sov under nedstigning og landing. Men det kan være lurt å amme, gi flaske eller smokk for å forebygge trykkplager dersom baby er våken.

Husk at det er legitimasjonsplikt for alle, så ha passet til baby klart ved ombordstigning.

Bare spør dersom det er noe mer du lurer på.

Skrevet

Takk for svar :)

Kom det ikke noen nye regler nå om hvor mye væske man må ha med i håndbagasjen? Jeg ammer ikke lengre og må derfor ha med mme.

Skrevet

Babymat er unntatt fra den regelen!

Men ihvertfall i utlandet kan du regne med å måtte smake :)

Skrevet

På chartertur får man kjøpt plastikkpose til å ha vogna i. Er du lur så ber du om å få kjøpe en ekstra til returen, da det ikke alltid er like enkelt å få opp posen uten å ødelegge den.

God tur!

Skrevet

Har nettopp vært i Thailand med babyen vår. Vogna ble sent som spesialbagasje fra Gardermoen, så bæresele var veldig greit å ha ettersom vi skulle mellomlande et par steder. På tilbaketuren fikk vi ha vogna på hver mellomlanding uten problem.

Vår gutt reagerte ikke med vondt i ørene i det hele tatt. Men for sikkerhets skyld kan du jo amme (hvis du gjør det) på opptur og landing, så er du sikker. Smokk hjelper også. I værste fall kan du ha en nesespray i bakhånd, men den skal brukes preventivt.

God tur!

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi reist til grand canaria når Sine var 6m . det gikk fint spiste på vei opp i luften og sov under hele landingen :)

ikke noe vondt i ørene men ho hadde sutten hele tiden, vist bebisen din drikker vann kan du jo ha noe i en flaske.

Hadde med inn stelle baggen med noen leker og bleier og litt klær.

Når du leverer barne vogna tar man jo en pose på flyplassen, jeg tok to. hehe . for da har du på en på hjemreisen også,(lurt å ha en liten teip rull med til å teipr posen litt ekstra. Jeg la også to pakker med bleier under i vogna :) God tur..

Skrevet

Har flydd masse åleine med dattera mi og det er ikkje noko problem. Første gang var ho 5 veker. Lurt å amme på vei opp og ned slik at dei ikkje får dott i øyrene. Då reiste eg med babybjørn og det var veldig grett. Dette var innlands og ingen mellomlandinger.

Når ho var nesten 6 mnd reiste vi til Thailand (då var far oxo med). Vi hadde med trille som vi fekk med oss til gaten og utlevert igjen med en gang vi gjekk ut av flyet. Veldig kjekt sidan vi var fleire timar både på flyplassen både i Amsterdam og Singapore og det hadde vore tungt å bære ho heile tia... På flyet til Singapore som tok 12 tima fekk vi ei krybbe vi hang på veggen som ho sov i. Alt gjekk kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...