pippi78 & prinsessa :) Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Hei Er det noen som har erfaring med å fly med baby? Er helt blank her så alle tips er velkomne - bagsjeinnlevering, vogn og voksipose - kan man ha det med? - vondt i ørene for den lille? - bør man ha bæresele med? Jeg kommer til å bytte fly en gang på en stor flyplass.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Har reist en del med lillemor. Første gangen var hun 5 uker og sist nå så var hun 5 mnd. Bagasje: enkelte flyselskap tillater at du tar med bilstol inn på flyet. Avklar det på forhånd. Når det gjelder vogn så må den sendes som spesialbagasje. Vær obs på at den kan bli skadet og at flyselskapet ikke har noen erstatningsplikt. Ha med deg minst mulig som håndbagasje, du har nok å drasse på! Dessuten kan du ikke regne med noen som helst hjelp til noe fra kabinpersonalet ombord. Det er hvertfall min erfaring. Et pledd eller lignende er greit å ha med seg. Hvis du ammer fortsatt så hjelper amming på opp og nedtur mot dotter i ørene. Hvis ikke så ta med vann eller annen drikke. Bæresele er veldig greit å ha med. For man blir veldig lang i armene hvis man skal bære på armen. Ombord i flyet får du en sele som skal festes i din sele, slik at du må ha babyen på fanget under turen. Personlig har jeg litt dårlig erfaring med flyreise med barn. Ikke på grunn av barnet, for lillemor har vært veldig grei når vi har reist. Men på grunn at at man ikke får noe hjelp. Det er ikke så greit å få av seg jakke eller bæresele og få på plass håndbagasje og sånn med en liten baby. Ha en fin tur!
MiniBassen Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Heisann! Jeg har reist en del med snuppa mi og er det èn ting jeg aldri har fått bruk for, så er det bæreselen.. Følte at det bare ble enda mere stress å få den fiklet på meg.. Har kun stellebagen med meg inn på flyet, så det er ikke noe stress å ha babyen på armen.. Dersom du ammer/gir flaske når flyet letter og lander, får ikke babyen vondt i ørene.. Ha med deg varmt vann på termos, eller varmt vann på flaske i en varmebag, dersom du gir mme. Dersom du ikke blir møtt av noen på flyplassen der du lander, om du reiser alene med baby?? ..ikke regn med å få hjelp av de ansatte.. Sist jeg reiste alene med jenta mi, spurte jeg en om han kunne ta baggasjen min av baggasjebåndet, mens jeg passet på datteren min, men da fikk jeg bare et blankt nei og en unnskyldning om noen regler!? Gadd ikke å hisse meg opp, selv om jeg syntes det hørtes heelt merkelig ut, så da måtte jeg legge henne fra meg på en benk i umiddelbar nærhet, mens jeg selv tok baggasjen.. Gikk helt fint det siden hun var i et strålende humør.. : ) Også satt det en hyggelig mann ved siden av henne.. Ellers vil jeg bare anbefale deg å prøve og kapre et sete til babyen din, slik at du kan ha henne liggende der når dere er oppe i lufta.. Ha med en leke og et pledd i tilfelle at hun sovner.. Jeg er alltid sleip når jeg reiser med fly.. Setter meg i midten og lesser klær og stellebag i setet ved vinduet, slik at det er opptatt! : ) (Med mindre det er tildelte plasser..) Er ikke så ofte at noen setter seg ved siden av meg heller.. De er vel redde for en slitsom tur med hylskrikende baby! ; ) Men for vår del har det alltid gått veldig bra.. Lykke til og god tur!! : )
Retro-mamma Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Hvis du ammer - ikke begynn å amme med en gang flyet takser ut på rullebanen. Begynn å amme når flyet letter. Ungen min var ferdig spist etter 15 min taksing - og hyyyyyyyyylte selvsagt under stigningen. Men trøst deg med - hvis h*n skulle skrike - at trykket utjevnes ved skriking. Går sikkert helt supert. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå