Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Faen altså! Tok akkurat mannen min på fersken i å lage grøt med varmt vann fra springen. Jeg har sagt det til han hundre ganger at man alltid skal bruke kaldt vann fra springen til å lage mat. Spesielt til babyer. Han har alltid bare spøkt det bort - og jeg har regnet med at han ikke har gjort det, men nå så jeg at han gjorde det. Er egentlig piss forbanna! Han hører ikke på meg! "Ja men se på jenta vår da? Hun har ikke tatt skade av det - og jeg har alltid gjort det". Faen! Overreagere jeg? Nå har det seg slik at jeg har studert mikrobiologi - så jeg vet hva det er av bakterier og sporer i varmtvannsbereder og rør. Men allikevel stoler han ikke på at jeg vet hva jeg snakker om. Andre bare ler av deg når du koker vannet sier han. Pisspreik!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Ville ikke ha brukt det nei, synes ikke du overeagerte jeg;)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Hadde også blitt skikkelig sint! Trodde det var mye bly i varmtvann også, at det er derfor man ikke skal bruke det til matlaging?
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jeg synes ikke du overreagerer, hadde min sambo gjort det hadde jeg flydd i taket.
Møøø Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Overreagerer ikke nei!! Hadde og blitt fly forbanna ja!! Makan til late mannfolk!! Akkurat som at vannkoker tar så lang tid liksom...
*toppris* Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 tar jo ikke lang tid å varme kaldt vann da... hadde nok blitt ens mule sint ja... stå på ditt... før det inn med t-skje til ham... helt til han skjønner det.. *mannfolk*
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Jeg syns heller ikke du overreagerer. Det er jo massevis av bakterier i varmtvannstanken. Høres litt ut som om han prøver å hevde seg litt også...? sånn har vi det også.. j-....vlig irriterende..
april 06;) + mai 09* Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 uff og uff. Ikke bra nei! Jeg har og fag i mikrobiologi, og støtter deg 100% med at det ikke er bra. Du kan ikke finne noe stoff om dette på nettet som du kan vise han? Kanskje det er noe på mattilsynet sine sider? Som skremselshistorie kan jeg fortelle om noe jeg hørte: en mor brukte varmt springvann til å blande mme med til barnet sitt, og barnet ble lagt inn med ekstrem dehydrering som følge av alvorlig tarminfeksjon. Hvorvidt det varme springvannet var årsaken skal jeg jo ikke påstå, men det virket nå som å være årsaken slik jeg fikk fortalt historien. Små barn har er jo ikke så hardføre, og tilhører jo gruppen som er spesielt utsatt mhp infeksjoner!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Takk for svar. Godt å se at det ikke bare er jeg som er overhysterisk angående bakterier. Han må ha det inne med te-skje ja. Og selv ikke det er nok. Jeg har jo spurt han hundrevis av ganger hvordan har lager grøten, og hver gang har han sagt spøkfullt "tar varmt vann fra springen vel". Da har jeg alltid svart "det håper jeg virkelig ikke du gjør, du vet jo at man aldri skal bruke varmt vann fra springen, satser på at du bare tuller". Men allikevel viser det seg at det er sånn han gjør det, selv etter de utallige gangene jeg har sagt det... grrrrr... fryktelig irriterende å føle at man ikke blir hørt. Lurer på hvor mye annet jeg sier som han glemmer/overser... (vet ikke om jeg vil vite det egentlig) HI
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Ups, det har jeg gjort mange ganger (lagd grøt med varmt vann altså). ... Trodde man ikke skulle gjøre sånt i gamle dager jeg, og at det var ok nå.... Takk for info;-)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Sambo gjør det heldigvis ikke, men han sier han ikke tror det er farlig fordi vi ikke har gamle kobber rør. Nå kan jeg si det om varmtvannstanken neste gang temaet kommer opp. Tar jo 30 sek. å varme opp litt vann. Lenge leve latskapen.
april 06;) + mai 09* Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 om ikke mannfolka gidder vente til kokt vann har kjølnet, er det jo bedre å heller ha en dæsj kaldtvann i kokevannet slik at det blir spisetemp. Det går jo superraskt om en gjør det slik, og er mye bedre enn varmt springvann. Eller en kan koke vann og ha i kjøleskapet, og så er det jo bare 20 sek i microen før det er varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå