Gå til innhold

Mange som har kålmarkunger?! Går det over?!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir jeg snart sprø.. Snuppa på 16 mnd er såååå urolig når hun legger seg om kvelden.. riktig så gira, ja. Sparker med beina og er helt urvis i hele kroppen. Sovner stort sett ikke før en time etter at hun har lagt seg. Sånn har hun stort sett aldri vært før! I tillegg våkner hun grytidlig (mellom fem og seks), og vil ikke roe seg igjen, enda jeg VET at hun ikke er uthvilt!

Tenker vel at det er en eller annen fase hun har nå, med at det skjer veldig mye i utviklingen hennes. Og da er det kanskje litt vanskelig å finne roen?

Synes vi er ganske flinke med kveldsrutiner og sånn, så ikke vet jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilke rutiner dere har og sånn men her er noen tanker:

Blir hun overtrøtt før hun blir lagt? Da bruker min mye lenger tid på å roe seg i senga, sover mer urolig og våkner ofte tidligere om morgenen

En annen ting kan være at hun sover for mye og/eller for sent på dagen. Men klart.......allle unger har perioder der de er mer urolige. Har dagene hennes forandret seg? Feks nettop begynt i barnehage eller noe? Da kan de ofte bli urolige i en peroide.

Ikke sikkert du ble noe klokere av dette.....

Skrevet

jeg ser i heimen her at hvis vi venter til kl er over 1900 med legging så bruker hun lang lang tid på å sovne. Det kan virke som om hvis hun sover dårlig, blir dagen etter bare enda verre med tanke på soving. Hos oss avler i allefall søvn søvn.

Hadde en periode der hun ville ha fest hos seg i 0500 0600 tiden. Sto og hylte i sengen. Hadde da noen dager der jeg suste inn til henne på denne tiden. La henne i vannretten igjen, inn med tutten og sa nå er det natt. Så fikk hun bare hyle ei stund. Hun sovnet igjen og sov til kl 0830-0900. Så nå kan jeg høre hun leker, prater litt i sengen på tidlig tidlig morgenen, men hun sovner igjen etter ei lita stund.

Skrevet

Vi har prøvd å legge snuppa tidligere og senere. Hun har pleid hele tiden å legge seg ca syv, og jeg synes vi har ganske greie leggerutiner. Hun har sovet i egen seng siden hun var fire uker gammel!

Hun sover ca halvannen time midt på dagen (i dag en time fra tolv til ett), og det er ikke mulig å få henne til å sove mer...

Jeg har prøvd å legge henne for en liten høneblund på ettermiddagen også hvis hun har sovet lite om dagen, men det går ikke.. ikke noe soving da heller.

Jeg kan ikke se at det har skjedd noen forandringer som gjør at hun skulle være urolig i forhold til søvn. Hun er veldig aktiv og jeg ser at det skjer mye nå! Så det kan jo være en årsak, at hun ikke har tid til å sove.

Men jeg får litt vondt av at hun antagelig vis får alt for lite søvn, hun er også mer sutrete når hun ikke sover det hun skal. Før sov hun ca fjorten timer i døgnet, nå er hun nede i en elleve, tolv timer til sammen!

Er ikke det litt lite?

HI

Skrevet

Vi prøver jo å få henne til å sove igjen når hun våkner tidlig om morgenen.. av og til så går det, men andre ganger går det ikke..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...