*spent*på*hvem*som*er*i*magen* Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Hei. Vi skal kjøpe barnesete til småen vår, men er så utrolig usikker på hva vi skal velge. Han har et sete som passer opp til 9 kg, og det vi skal kjøpe ønsker vi å ha en stund.... vi har isofix i bilen.... utrolig usikker på dette med fremovervendt og bakovervent. hørt at bakovervendt er best, men også hørt at han kommer til å vokse fort ut av det... noen m erfaring??? tips til merke?? Håper noen kan hjelpe oss:-)
*spent*på*hvem*som*er*i*magen* Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. februar 2007 Noen som kan hjelpe meg...? plizzzz.....
*spent*på*hvem*som*er*i*magen* Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2007 er det ingen her inne som vet hvilke bilseter som har isofix??... trenger hjelp...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jeg kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men jeg vil gjerne kommentere det med forover-/bakovervendt. Trygg trafikk anbefaler bakovervendt til barna er minst 3 år FORDI DET ER TRYGGEST FOR BARNET. Bør ikke det være god nok grunn til satse på det?
Mor Monsen Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Har kjøpt Acta graco duo logic som har isofixbase. Siden vi har isofix i bilen, så ville vi helst ha et sete med den basen. Setet er bakovervendt og kan brukes fra nyfødt til ca fire år. Synes setet så litt bratt ut til nyfødt, men så skal han ikke sitte lenge av gangen uansett. Har kun prøvd det fra sykehuset og hjem, så jeg har ikke så mye erfaring med det enda.
Pusn Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Hei! Vet at Britax har barneseter for isofixfester, og Acta Graccos nye stol Duologic har d også. Er ganske sikker på at HTS har stoler med isofix også. Neste stol her i huset blir nok en HTS BeSafe izi combi x1. Var best i test i foreldre og barn i juni 2006. Kan brukes fra 6 mndr til 4 år framover og bakovervendt. Tror ikke denne har isofix da dessverre. Lykke til! Håper du finner noe du er fornøyd med!
Duddlidu Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Hei! Jeg har sufet rundt på nett anngående dette en stund nå, og har funnet ut at nesten absolutt alle isofix seter er fremovervedt desverre. Det er fullstendig uaktuelt her i gården, og har derfor funnet et sete som heter Britax Fixway som er fra 0 - 18 kg eller noe slikt. Ser fint ut og kan plasseres bakovervendt. Har ikke funnet noe tester av det (for nytt kanskje?).
mammmamia ** Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Britax Fixway og Akta Graco Duologic er de eneste bakovervendte setene med isofix, men er til gjengjeld kjempegode seter! Duologic er utviklet i samarbeid med svenske Trygg Trafikk, tar liten plass i bilen, er enkelt å montere og kan brukes fra fødselen av... Tester skal man ikke ta for seriøst her til lands, da de ikke tester belastningen på nakken, kun på brystet, og i testene teller også finish, setetrekk, design og sånn inn, sånn at sikkerheten på langt nær er det eneste som teller - dessverre..! Du må i hvertfall bruke bakovervendt sete, vi har en gutt på 3,5 år bakovervendt, og det vil jeg absolutt ikke kalle å vokse fort ut av det :-) Det er det tryggeste, og det burde være grunn nok til å velge bakovervendt!
mammmamia ** Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Duologic kan forresten også festes med bilens egne belter også, om dere noensinne skulle trenge å kjøre en annen bil f.eks. :-) Veldig kjekt, så er dere ikke låst til å bruke en bil med isofix!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå