Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Legger inn et nytt inlegg,det andre er jo en kilometer langt. :-) Etter en lang strikkepause har jeg nå omsider kommet til ytterborden på teppet. Hvis noen kan være så snill å forklare meg fremgangsmåten,helst med teskje,blir jeg veeldig glad. :-) Forstår alle pinnene, men er ikke 100% sikker på hvordan det skal strikkes i forhold til resten av teppet. skjønner? Tusen takk hvis noen gidder. :-)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Disse 17 maskene som du legger opp, det er disse maskene du skal strikke på hele tiden....+ at du bruker av de maskene som er på pinnen... uff det er vanskelig å forklare, hadde selvfølgelig en genial måte å forklaredet på som jeg fikk her inne av pebbels, men den har jeg selvfølgelig slettet.... Du kan jo prøve å rope på henne her inne og se om ho svarer, jeg er litt dårlig til å forklare... jeg lot vær å sette alle maskene på en pinne, ble litt mange masker, men det ble jo selvfølgelig litt rotete når jeg skulle ha de på pinnen igjen. Det er jo tunger/spisser du skal strikke, og det skal være maaaange av dem, jeg brukte totalt 28 timer på ytterborden så det tar tid.
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2007 Hei. Ja jeg forstod det slik at det er disse 17 maskene som skal strikkes hele tiden. loddrett på det andre liksom..eller?..også plukker du oppp masker fra pinnen etter hvert som du strikker bortover..? er det sånn der er? Men skal maskene tilbake på en pinne igjen etterpå? Nei, da er det vel bare felling og sammensying..? he-he forvirrer meg selv littt her :-D Takk for at du svarte forresten. :-)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Det stemmer at det blir loddrett på det andre.. plukke opp masker etterhvert ja, etterhvert som du blir ferdig med spissene får du jo mindre masker totalt på pinnen, det blir en kant med masse spisser rundt hele teppet. Det eneste som skal sys etterpå er heksesting mellom innerborden, for det er jo fire sider som er løse og sy sammen der du la opp de 17 maskene. Jeg syns du har skjønt mye jeg, det gjorde ikke jeg første gang. Syns du skal prøve å strikke noen omganger og se om du får det til
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2007 Heisann. Takk for svar igjen. :-) Ja, det var sånn jeg trodde det var. Men turte ikke begynne før jeg fikk vite det sikkert. Skal sette meg ned med strikkinga med en gang. Har ventet helt siden i går på å få fortsette. :-) Er lenge det når man er gira! Ha en fin kveld, og god helg! :-)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Nå lurer jeg fælt på hvordan det går med strikkinga di soria moria? Har du fått det til?
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2007 Heisann! Ja det går så det griner :-)Lett å forstå når man først er kommet i gang, da går det unna. Men jeg strikker ikke hver dag,har ei lita ei som har hatt diare og oppkast i en uke nå så det blir lite strikking. Også holder jeg på med en flettagenser og ullbukse til henne samtidig, så akkurat nå er det en pause i teppestrikking. Men det går veldig bra med teppet,synes det ser ganske så fint ut om jeg får si det selv. :-) Hvis jeg gidder tror jeg at jeg blir å strikke et til i annen farge,og muligens prøve en annen garntype,men er ikke sikker enda. Har mange ting jeg har lyst til å strikke,må bare finne tiden til det. Og bli ferdig med det jeg holder på med.......;-) Så koselig at du lurer da,ble rent glad her jeg satt og nettopp har kommet på nett igjen etter flere dager uten. :-)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Holder på med et til jeg og som jeg skal beholde selv. Begynte egentlig på et rosa ett men ble ikke fornøyd med fargen, så jeg bytta garnet til det hvite igjen hehe Det er jo gøy når andre og prøver og får det til, men man må jo forstå oppskriften :-) Håper dul egger ut bilde når du er ferdig :-)
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2007 He-he, ja hvis jeg blir nok fornøyd så. Kan hende jeg må strikke et til før det blir noe bilde av det. :-) Er litt pirkete sånn sett. :-) Syns ikke fargen er den beste, men-men, det blir et veldig fint og godt teppe. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå