Gjest Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Det gjør jeg. I går hadde storebror fisk til middag. Jeg og mannen skulle ha biff litt senere (biffen gikk nemlig rakere ut på dato enn laksen vi egentlig skulle ha). Mannen min fikk biff og da ville 3 åringen ha også. Jeg tenkte han hadde mere bruk for min biff en meg, så han fikk den før han la seg. I dag er det litt kaotisk her (sykdom og sånn). Vi har kjøpe pizza til middag. Jeg har nesten ikke spist i dag og har tatt et pizzastykke. Likevel gir jeg resten til mannen min, siden han er syk. Ville gitt det til han uansett da. Er dere sånn også?
Nr-3-i-Magen Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Nei... Har ikke barn som spiser mat ennå da, men jeg gir ikke det beste stykket til samboeren alltid. Han pleier å få det største biffstykket eller fiskestykket, fordi han spiser mer enn meg, men med kaker f.eks tar jeg det største stykket ;-) Ellers så passer jeg på å lage nok mat da, sånn at en av oss slipper å gå sulten...
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Tror det er umulig for meg å lage nok mat, mannen min kan ete opp alt i hele verden. Før kunne det hende at middagen var borte før jeg rakk å sette meg, fordi jeg ble forhindret pga amming. Nå har jeg begynt å legge av litt til meg selv først.
Sara Rompompei Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Hehe. Kjenner meg litt igjen der ja. Er ikke så farlig med mor liksom, i hvertfall ikke på utsiden. Det er værre på innsiden, hihi
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Nope, er ikke av den selvutslettende typen. Har alltid nok slik at alle får det dem lyster :-)
2julibarn Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Her samarbeider vi. Hvis det ikke er nok middag, så blir vi enige om hvem som får hvor mye, og så får den ene eller den andre spise noe annet i tillegg! Sørger selvfølgelig for at barna får noe som er ok til middag. Samme er det hvis vi går tom for brød. Da spiser den ene frokostblanding. Fungerer greit! Krangler aldri om mat, her er det fritid og husarbeid som er "krangle-temaer"...
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Barna kommer helt klart først. Det tror jeg er en selvfølge når man blir mamma. Jeg og mamma snakket om det i dag faktisk:) Jeg gir alltid det beste stykket, den beste skiven osv. til lillegutt. Det kommer naturlig. Barna først, så de voksne:) Men mannen...han stiller på lik linje som meg:D
Vestlandske meierier A/S Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Jepp gjør det samme! Får likso mdårli samvittighet viss ikke....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Jepp, vet akkurat hva du snakker om:) Men jeg går aldri sulten fra bordet altså, er vel heller kanskje snakk om f.eks om det er litt igjen og begge egentlig har lyst på det. Eller om jeg har misberegnet litt og samboer sier han ikke ble helt mett så får han alltid resten av mitt selv om jeg nok kunne spist det opp uten problem. ? + at om vi har spist litt hver for oss og jeg er supersulten og bestiller en kebabrull og han sier han er mett og ikke skal ha. Da vet jeg alltid hva som skjer ; Om du ikke orker alt så kan jeg ta resten altså, med store puppey eyes:) Har aldri hjerte til å ikke gi han resten, selv om jeg var så sulten at jeg fint kunne tatt hele sulamitten. Men vi har somregel den samme maten så "beste" maten får vi begge da... Men det sitter i generasjonen før oss, jeg vet mamma gikk sulten fra bordet flere ganger når vi var mindre, mann og barn først. Med 4 tenåringer fra 13 til 19 såklart det ble vanskelig å lage nok mat til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå