Gå til innhold

Hvor lang var fødslen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kl 04.30: vannet gikk + litt rier

kl 05.15: 3 cm åpning

kl 07.30 9 cm åpning (etter en jææææævelig ambulansetur)

kl 11.37: Gutten var ute

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nr 1- 12 timer

nr 2 - 2,5 timer

Skrevet

Fikk den første ria en tirsdags morgen. Lørdagen etter kom endelig gutten..... Fysj!

Men det var verdt det :o)

Skrevet

Tror riene mine begynte rundt klokken 24, Kaja ble født 10 på 2! :) Så da tok det ca 2 timer! :) Tok bare 20 minutter i fra jeg fikk vite at det var rier jeg hadde! (Hadde full åpning da jeg fikk vite det :P ) Trodde nemlig at det bare var mine vanlige maserier! =)

Skrevet

Fra 1 rie til hun var ute tok det ca 10 timer.

Hadde hatt 2-3cm åpning i en uke.

Hadde 2 normale rier, så gikk jeg rett over på styrtrier (hadde nesten ikke pause mellom riene, og kroppen min jobbet imot alt.)

Fikk derfor ikke noe større åpning.

Fikk epidural, og da ble det åpning fort som bare det.

Jenta mi ble tatt med vakum til slutt for det var ikke forsvarlig for henne om fødselen skulle ta lengre tid. Men hadde nok klart å få henne ut hadde jeg fått en halvtime til på meg. Så alt i alt en gjennomsnittlig fødselslengde. Er det ikke 12 timer i snitt de sier da?

Skrevet

Som førstegangs gikk det slik for meg;

23.30 - første rie

04.45 - 3cm åpning

04.50 - 10 cm åpning

05.00 - vannet gikk under en pressrie

05.23 - en nydelig jente gled ut:)

Nesten 6 timer totalt - fra 3cm 37 minutter.

Skrevet

09.00- første rie

15.00-2cm åpning

19.00- 4cm åpning

00.50-full åpning

01.02- han ble født!:)

Synest fødselen gikk kjapt. Riene begynnte ikke å bli vonde før i 3 tiden på dagen.. Synest jeg hadde en drømmefødsel..:))

Skrevet

Nr 1: Riene begynte 2330 natt til mandag, jenta er født mandag morgen kl 1004.

Nr 2: Riene begynte ca kl 20, han er født 0230 samme nat

Nr 3: Fikk rier i 00.30 tida på LØRDAG kveld. Fødte MANDAG morgen kl 0630. Helt FOR JÆVLI. Det verste jeg har vært med på!!! Var fullstendig utslitt etterpå. Ungen satt fast, ble hektisk på fødestua med snakk om mulig hastekeisersnitt for hun satt bom fast.. Totalruptur, ble sydd i 2 timer etterpå med en dyp rift innover. Fikk ikke pressrier men presset på"kommando" fra den suuuupre jordmora. Hun var bare helt super, taklet det kjempebra og jeg var ikke det minste engstelig under fødselen, for hun var så rolig.

Glad jeg ikke skal gjøre det mer, trodde jeg skulle dø med nr 3.

Skrevet

jeg hadde hatt litt vondt fra klokka 16.. men hadde ingen anelse på at det var fødsel på gang.. dro for å sjekke på sykehuset klokka 00.45.. ble litt engstelig.. tenkte kanskje at det var noe galt.. men neida..var vist i fødsel jeg.. 9 cm åpning.. 01.14 var lillegutt ute.. førstegangsfødende..=)

Skrevet

første rie 02.45... ( kom hvert 5min..)

16.00 skillelige rier.. au au, kom annenhvert min

kl 23, 4cm åpning.

kl 01, 7cm

kl02.15 8/9cm og da begynte pressingen og full bom stopp

06.02, verden søteste lille pike kom til verden...

så totalt 27 timer, fra de effektive riene 12timer.

Skrevet

21.45: Første rie

04.00: 8 cm åpning

13.00: 8 cm åpning fortsatt, så vannet ble tatt

13.56: baby ute :-)

...så ca 16 timer da!

Skrevet

hva kan man kalle rie egentlig da? hadde ikke noe spes vondt før eg kom på sykehuset.. da var det rier vel?... det tok 2,5 h fra eg kom på sykehuset til gullet mitt kom:)

Skrevet

Våkna med rier mandag 0600

ble lagt inn på føden kl 21 med 4cm åpning (med beskjed om at i morgen tidlig er du mamma....)

I 12 tiden tirsdag tok de vannet

Begynte å presse i 1830tida

klokka 20 kom prinsessa endelig ut!

Skrevet

det var bra med så mange svar..;)

ut ifra det jeg har lest her så ser det ut som at fødselene blir kortere og kortere...lurer på hvordan det skal gå når jeg skal føde nestegang..blir nok en stund til enda ialelfall..;)

Skrevet

Bare av nysgjerrighet...

Når dere sier hvor lenge fødselen varte, er det antallet timer som står på det skjemaet de bruker på sykehuset til å fylle ut alt som skjer fra man kommer til ungen har kommet? Eller er det antall timer dere selv regner?

Jeg var selv usikker på når jeg skulle regne start fra, og bruker antall timer som står på det skjemaet..

Skrevet

litt for kjapp på avtrykkeren der ja :=)

07.30 første ri

14..00 dro til storken ( 4 cm åpning)

19.29 var han ute

Så nesten akkurat 12 timer

Skrevet

Fra 2-3 cm tok det 18 1/2 time til hun var ute, hadde rier med 5 min mellomrom i 18 timer før det. Pressriene varte i 1 1/2 time og endte med at de måtte ta henne med vakum.

Skrevet

2,5vtimer fra første ri til jenta var ute. Hadde pressrier i 50 minutt. Kjapt og brutalt....

Skrevet

Husker ikke klokkeslettene helt nøyaktig, men det var ca sånn:

ca 12.30: Kjenner noe som kanskje kan være rier, er litt vondt. Gjentar seg 13-14 minutter senere, og da går jeg tilbake på føden (innlagt på sykehuset for igangsetting. Så 11-12 minutter mellom.

ca 13 (13.30?): max 3-4 minutter mellom riene (ingen tvil lenger, mer enn litt vondt ;-) )

Vet ikke når jeg hadde akkurat 4 cm åpning.

ca 4 om morgenen: Full åpning

05.40: han var ute

ca 17 timer fra første ri, og 1 time og 40 minutter med aktiv pressing

Skrevet

Første fødsel:

Maserier nesten et døgn, så gikk vannet. Derfra: 48 timer smertefulle, men ineffektiv maserier på sykehuset fram til 4 cm åpning. 13 timer aktiv fødsel fra 4-10cm åpning, inkl. 2 timer pressrier og forløsning ved vakuum.

Andre fødsel:

startet tirsdag kveld - 3cm åpning, maserier.

først på torsdag ble det action:

1500 - vannet gikk. VONDE rier.

1530 - lystgass :) kompisen min!

1800 - full åpning, pressrier

1900 - vakuum-vurdering

1915 - forberedelse til haste-KS

1957 - jenta forløst ved KS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...