fiskarsson Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 hva skal til for at barnefaren kan kreve å få delt foreldreansvar? og kan jeg på noen måte nekte han det?? vi har aldri bodd sammen
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Skal ikke annet til enn at han har erkjent farskapet. Tror ikke det går an å nekte han det med mindre det er spesielle grunner til at han ikke burde få det. Men da skal det være ekstremt tungtveiende grunner for det. Spiller ingen rolle at dere ikke har bodd sammen. Han kan likevel søke og få det.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Vi har delt foreldreansvar... Dette signerte vi begge rett etter fødselen... Pappaen signerte også på farskap greier... Hvis du ikke har signert dette er det bare du som har foreldreansvar Husk at dette ikke har noe med hvordan dere skal "fordele" samværet!!! Det har med viktige besluttninger som gjelder barnet.....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Du kan nekte frem til en evt rettsak, da vil han normalt sett få delt ansvar. Jeg har ansvaret alene, og jeg ville ikke at han skulle ha det når han ba om det (da var Guttongen to år og hadde vanlig samvær). Var da på familievernkontoret, og de sa jeg kan nekte ham det, uten grunn, men om han går til sak vil han få delt ansvar, siden han er oppegående og ansvarsfull. Grunnen til at jeg nektet er rett og slett for at barnehagen/skolen skal slippe å involvere pappan i ett og alt, han er bor for langt unna til å hente/bringe eller delta på møter. Vi har snakket om det, og nå synes han det er greit, er jo bare en formalitet. Så om det er spesielle ting han bør vite informerer jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå