Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 det gjør vi.. bruker det fordi det er lettere for barnet å kommunisere med tegn enn å prate.. å bruke tegn stimulerer også taleevnen og man unngår nok noe frustrasjon.. barnet våres kan tegn for hund, katt, fugl, spise, drikke, tørst, kjøre, ferdig, ku, bok, ball, kom, bestemor.. å bruker disse tegnene til oss å vi til henne. hun sier også hei, hade, mamma, pappa, ys (lys), isss (nisse) hun er 11 mnd.. hadde vært artig å hørt om andre som har erfaring med det...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Er det noe nettside hvor man kan lære disse tegnene?
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Herregud så dum jeg er, jeg har glemt å begynne å bruke det....idiot meg. Og jeg som har brukt det så mye i forbindelse med arbeid med downs barn....duste duste duste meg.... takk for at du minte meg på det. Nå er jeg sikker på at vettet renner ut med morsmelka.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 jeg bruker blant annet sidene http://www.tegnordbok.no/ http://www.signwithme.com/002_browse_signs.asp HI
moo Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Ja, jeg hadde store ambisjoner, men det ble fort glemt! Men vi bruker tegn for drikke (fra kopp), tomt, bade, ha det og melk (pupp). Hun er 8,5 mnd og ser ut til å forstå tegnene etter hvert. Hun tegner ikke selv ennå. Det er kjempespennende - jeg kjenner et par stykker som har hatt stor glede av dette med at barna greier å gjøre seg forstått før de kan snakke.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Oi så spennende, dette vil jeg prøve! Er det for sent å begynne når han er 10 mnd. Han sier hei, ysssch (lys), mamma og forstår mye, men skulle gjerne kommunisert mer med han, tror han er mye frustrert for at jeg ikke forstår han.
Loli Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Er det meningen at men skal gjøre det med "normalt" fungerende barn? Har brukt det i jobb sammenheng med barn med spesielle behov...men trodde kanskje det var forbeholdt de? Jeg mener, de som har vanskelig for å bli forstått og som har en noe senere språkutvikling enn andre!
jabk Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har tenkt at jeg skulle gjøre det, men glemt det av. Selv om han ikke snakker eller gjør tegn så tolker jeg han så lett. Vet hva han vil, så har liksom ikke blitt behov. Men har jobbet litt med barn som har Down Syndrom som bruker det. Og ble fortalt at det fint kan brukes til andre barn og for å stimulere og for å få en forståelse. En kollega av meg har brukt det, og har lite syting pga at hun forstår han så bra. Men er nok ulik erfaring da men høres interessant ut synes jeg. De tar jo veldig fort, sier vi hade eller vinke så vinker gutten vår, kan vise hvor stor han er, klappet en gang men ikke gjort det siden- men forstod det den gangen han gjor det da;) kan gi kos når vi spør om det. Så hvorfor ikke lære andre tegn da? vi lærer jo disse "gammeldagse" tegnene... Gutten vår er litt over 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 ja barnet mitt er normalt fungerende å fungerer veldig bra å bruke tegn til tale til henne. å artig å se at hun kommuniserer tilbake f.eks når hun ser en hund så gjør hun tegn for hund.. tegn til tale fremmer språkutviklingen, så er bare fordeler ved å bruke det... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå