Gå til innhold

Sting som har gått opp der nede -råd?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som ble sydd og har/hadde plager med sting som gikk opp etter fødselen? Ti dager etter fødselen nå og er rimelig lei av gangsperr og gruer meg veldig til å gå på do for hver gang!

Har vasket meg med grønnsåpe fra apoteket og tar smertestillende og betennelsedempende tabletter og det har hjulpet mye.

Noen som har ekstra råd om hvordan man kan dempe svien eller få fortgang i legelseprossesen?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker du deg med grønnsåpen eller sitter du i bløt?

Skrevet

Jeg var også så uheldig at det gikk opp et sting etter forrige fødsel. Jeg hadde god lindring av å sette stumpen i grønnsåpevann (fra apoteket) noen minutter et par ganger i døgnet. Gangsperr var jeg flere uker etter fødsel, men trøsta er at det BLIR bedre. Ps: lurtå holde seg unna intimsåpe noen uker!

Skrevet

Lurer også på dette. 10 dager siden fødsel her også.

Skulle gjerne ha dempet svien litt... og lurer på hvordan jeg skal holde det rent! Greier liksom ikke gni inn no såpegreier der nede..

Skrevet

Enda et tips: vask dere nedentil etter hver gang dere har vært på do, dvs så ofte som mulig i hvert fall. Men ikke bruk såpe, og helst ikke klut heller... det beste er å spyle med vann (noen har bidet, andre dusj og do i samme rom), og lufttørke. De første par ukene kan det være greit å bruke føner for å tørke etter dusj/vask istedet for å tørke med håndkle.

Skrevet

Ikke gni eller vask med såpe der nede! Bruk kunn vann, eller gjør som meg, tapp litt vann i badekaret og ha oppi en god del med medisinsk grønnsåpe.Sitt der så lenge dere har lyst, det trekker værken ut av sårene og hindrer hevelse. Vask forsiktig, og spyl med dusjen. Lufttørk gjerne om dere føler for det, tørk hvertfall ikke hardt. Ikke bruk trange klær. Om dere føler det lukter (?), så gå til legen å få tatt en bakterieprøve, jeg hadde infeksjon og trengte antibiotika, kan være med på å sinke helingsprosessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...