Gå til innhold

Hjelp ang. salve o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lillegutten min kommwe snart til verden, og jeg tenkte jeg skulle ut å gjøre siste innkjøp nå.

Men det er jo et hav å velge i når det gjelder rumpesalver og såper og kremer og sånt!

Hva skal jeg velge? Vil jo ha det som er best for huden hans...

Fint hvis dere vil dere deres erfaringer med meg....

På forhånd takk!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du velger er helt opp til deg selv. Aco har en egen serie for babyer som jeg personlig synes er veldig fin. Den er helt ufarlig og ikke tilsatt hverken parfyme eller parabener(konserveringsmidler). Det som er slikkelig snopt med disse er at sjampoen og såpen er i skumform på pumpeflaske :-) Liker også Sebamed baby sine produkter. Av kremer har jeg brukt blå Apobase som er veldig fin til min lille! Det eneste jeg virkelig vil anbefale deg er å kjøpe Aselli sårsalve til stumpen! Den er helt fantastisk!!!! Lillegutt var tirsdag skikkelig rød på stumpen og jeg var sikker på at han kom til å bli skikkelig sår, men smurte godt med Aselli ved hvert stell og torsdag var stumpen helt fin igjen.

Lykke til med den lille og tiden som kommer!

Du har mye å se frem til !!!!

Skrevet

Glemte Babyline. Det skal også være en fin serie! Spør på apoteket hvis du er usikker og hør om det er noe de vil anbefale spesielt!

Skrevet

Vi bruker babyline-serien til jenta vår. Syns den er veldig grei, ikke noe muffens i de produktene ihvertfall. Vi bruker bare shampoo en gang i uken, noe mer er ikke nødvendig. Jeg kjøpte badeskum til henne også, men det er det først nå hun synes begynner å bli arti.

Av salver så bruker jeg vanlig sinksalve og en spesialkrem fra Sebamed til stumpen.

Så har jeg Ceridal lipogel som kuldekrem i kinnene hennes nå når det er så kaldt.

Skrevet

Det er en salve som heter Barnesalve,laget av apoteket.Den er litt dyr,men utrooolllig drøy.Gutten min er 4,5 mnd og det vises nesten ikke i boksen at jeg har brukt av den.Den inneholder sink og lanolin.Den er helt perfekt til såre stumper og det meste ellers.Den er uunværlig:)Ble anbefalt den fra sykehuset.

Skrevet

jeg anbefaler tyroler natursalve, den er helt uten parfyme og tilsetningstoffer og den beste savlen som jeg noen gang har prøvd. bruker den selv også. hjelper til alt den, myggstikk,solbrent, såre rumper(når tennene kommer er den utrolig bra å ha). ellers bruker jeg selv en del natusanprodukter jeg vcet jenta tåler og er fornøyd me dem. men sebamed produktene er også kjempe bra=)

Skrevet

Det jeg har hatt brukt for er Babyline zinksalve et par ganger og a-crem til ansiktet. Ellers bruker jeg Babyline olje i badevannet. That`s it.

Den apotekets barnesalve hørtes også god ut. Jeg har sett den, kanskje jeg skal prøve den neste gang =)

Skrevet

Den anbefales virkelig:)Bruker også litt Babyline olje i badevannet innimellom,men ikke noe annet...Jo forresten Ceridal som kuldekrem på kjempekalde dager,inneholder ikke vann så kan smøres på like før man går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...