Gå til innhold

hei jeg har en puppenekter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

han tar lite fra mit høyre bryst og ikke altid venstre heller om morgnene går det greit å amme men utover dagen blir han sintere og sinter hver gang jeg prøver å amme.

noen som har noen tips vil ikke gi opp amingen enda. har hatt små puppenekt faser hele veien. siden jeg ikke har nok melk og derfor må go tillegg til hert måltid. men nå er det blitt ekstremt og har nå i tre dager kunn fått i han to amminger pr. dag. resten nekter han og blir helt hysterisk han vil heller bruke sutten enn å få mat enda han er knall sulten. hvordan jobber vi oss gjennom

jeg har prøvd å vente en halv time det fungerte ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har hatt samme problemet i fire mnd alder. Er visstnok vanlig det.

Han er ikke forkjølet eller har ørebetennelse? Det kan gi øresmerter som gjør det vondt å suge.

Prøvd forskjellige ammestillinger? baby kan sitte og amme, tvillingstilling, liggende amming funket best her under puppenekten. Det hjalp oxo å legge han til etter soving, når han var trøtt. Du kan også lese om puppenekt på www.ammehjelpen.no og på ammedebatten.

Lykke til!

Skrevet

Hos meg hjalp

*Bysse/gå samtidig som jeg ammet (ble ikke så hissig da)

*Syntocinon nesespray for å få utdriviningsrefleks med en gang (hun ble sint for at det ikke kom melk med en gang) fåes på resept hos legen.

*Kutte ut flaske, ga henne mme kun via skje eller hjelpebyste (se ammehjelp.no).

*Prøv å amme når han er trøtt, da er de ofte ikke så stae og hissige.

Lykke til;-)

Skrevet

Hos oss hjalp:

-Amme gående opp og ned trappa.

-IKKE gi flaske, da ville hun hvertfall ikke ha pupp

-Ammingene om natta gikk som regel greit

-Har i kriseperioder tatt henne opp og ammet henne rett etter hun

har sovnet på dagen

-Vente til hun blir mer sulten.

-Noen ganger tar hun bare hun får ligge og grine/klage litt ved

brystet, plutselig snur hun seg og tar brystet (snodig..)

-Andre ganger må jeg ta henne bort og avlede henne med det

samme hun ikke vil ha for da eskalerer det fort..

Ikke lett.. Føler med deg!

Skrevet

Ja, glemte jo at jeg ofte stimulerer brystvorten for å få igang melken før jeg legger henne til. De er jo gjerne ikke så veldig tålmodige i slike situasjoner.. En sjelden gang i blant har det hjulpet å legge kosekluten inntil ansiktet hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...