Jerry 82 Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Sårene blir revet opp ved hver amming.. Hva hjelper da??
Jerry 82 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. februar 2007 Sårene blir også revet opp ved pumping..
Heira☆ Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Prøv Avent sin nipple creme, fåes på apoteket. Den brukte jeg, funka på meg i hvertfall.
Gjest_1001 Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Hei Jeg hadde sprukne brystvorter i begynnelsen. Hadde 1,5 mm dype sprekker hele veien rundt, var like før den ene datt av! Prøvde alt av kremer og salver, men ingenting hjalp! MEN!!! Det som hjalp meg var noe legen min anbefalte! Olivenolje. Masser inn olivenolje morgen og kveld. Og mellom hver amming tar du olivenolje på ammeinnleggene dine. Jeg holdt et ammeinnlegg over tuten på olivenoljeflasken og ristet litt, hehe, tok rikelig jeg. På den måten får du mye fuktighet på brystvortene, og huden blir mer elastisk. Man sprekker jo fordi man er tørr!!! Olivenolje er naturprodukt så det gjør ingenting om babyen får i seg litt, men kan være greit å tørke rundt brystvorten for at babyen skal få lettere tak!
pikabuu Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Sånn dær albueskjell ska jo åsså ha en god effekt på såre brystvorte. Vet om mange som har beukt det og blitt helt bra:)
animal Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Eneste som hjalp meg var å endre ammestilling, slik at hun ikke sugde like intenst på områdene hvor sårene var. Ellers så brukte jeg purelan salve, og lufttørket bestandig etter amming. Bruk forresten gode ammeinnlegg, gjerne medela, natusan sine gjorde hvertfall bare saken værre. Huff, føler med deg!!
Henrik's mamma Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har brukt Purelan salve, tok salven på et minikompress. Lufttørket også puppene etter hver amming. Fikk dette tipset fra barselpolikinikken på sykehuset. Håper du snart blir bedre.
Jerry 82 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2007 Takk takk Bør en ikke bruke ullinnlegg når en er sår? engangs innerst?
mammae:-) Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 hei. Har det på samme problemet selv nå, og er ikke noe godt nei. Har fått meg skjell som jeg har hatt noen dager nå og det er mye mye bedre, brystvortene er da "fuktige" hele tiden. å bruke ammeinnlegg på var turtur for hengte seg fast i brystvorta... Gir henne også først på det minst såre brystet, slik at hun er litt mett når hun får på det 2 såre brystet og dermed ikke suger til så hardt.
animal Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Hvis du ikke er mye ute, eller har spesielt problem med brystbetennelse er ikke ullinnleggene like nødvendig. Når jeg brukte det hadde jeg dem uansett aldri innerst, hadde alltid et engangs ammeinnlegg innerst mot puppen. Det som gjør medela sine gode er at de henger seg ikke fast i huden når det tørker, slik som natusan gjør. Hvis du kan, så gå gjerne uten noenting, med puppene løse, da får huden mye luft og gror fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå