Gå til innhold

noen som kan anbefale noe sundt goteri??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har endelig kot ned i samme vekta som før eg ble gravid, ca 8 mnd siden, men har enda 1,5 kilo til å gå ned...men eg er jo godtesjuk 24/7!!!!

det må da være noe som er sundt og veldig godt? noe å anbefale?:)

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det sundt godteri???

Holder meg til sjokolade!!! ;-) Bare MÅ ha det.. hehe...

Skrevet

når jeg spør om sånt får jeg beskjed om å ha frukt liggende. vel fdet fungerer ikke på meg.

har det liggende til det må kastes og når jeg prøver er jeg fortsatt like forbanna godteyk etter å ha spist frukta.

Skrevet

rosiner er jo sundt og søtt da:) men kanksje ikke så forbaska godt...:)

Skrevet

HI her

takk for svar:)

vil ikke ha frukt, vil ha sjokolade!!!men går ikke ned i vekt av det akuratt:P hehe

Skrevet

Gulrøtter og stangselleri med dip... det er veldig godt syntes jeg hvertfall... dip´en er kanskje ikke så sunn, men grønnsaker er sunnere enn potetgull hvertfall. Selv om det ikke kan sammenlignes med sjokolade selvfølgelig... :)

Men hvis man først skal spise sjokolade går det jo ann å ta en med mye kjeks i, f.eks. kvikk lunch. Jeg vet ikke, men vil jo tro at den er sunnere enn en sjokolade med kun sjokolade...

Skrevet

Her er oppskriften på en kake som ikke er så innmari usunn i hvert fall! Er en del sukker, men ikke noe fett. Et godt alternativ.

5dl hvetemel

4dl sukker

5dl skumma kulturmelk

2ts natron

2ts kanel

stekes i ca 45 min, 200 grader.

Rør bare sammen og ha i smurt springform. Du kan ha i en reven gulrot, litt nøtter eller rosiner også. Krydderkake som er litt tung og deilig! Min favoritt som jeg spiser uten veldig dårlig samvittighet.

Skrevet

grønnsaker og avocado dipp???

spekemat med kesam og eggerøre...( det metter jo også)

Skrevet

En kopp lettkakao når man er fysen på sjokkis hjelper litt på iallefall.

Ellers er jeg glad i nutrilett browniebar. På apoteket har de også noen drops nesten uten kalorier, de som heter "speider" og lakris er kjempegode;-)

Ellers lager jeg vafler med mager kesam/ skummet melk og splenda (sukkererstatning) og steker de med lettmargarin, veldig godt (smaker som vanlige vafler) og konsumeres med verdens beste samvittighet;-)

Skrevet

Ananas

Kiwi

Dekker søtbehovet, men tar litt lenger tid

Skrevet

Grønnsaker med dip (går an å bruke youghurt istedetfor rømme)

Riskaker

Smoothie

Hjemmelaget saftis med fruktsaft

Popcorn

Og hvis du skal spise sjokolade, så velg en som er mørk...

(jeg synes ikke det er så godt, men å ikke kunne spise sjokkis i det heletatt er værre... :) )

Skrevet

Går jo ann å kjøpe inn slik mørk sjokolade, med 60% eller mer kakao. Lite fett, ikke så mye sukker og skal visstnok være ganske så sundt. (Ikke like godt synes jeg da, men det dekker kanskje søtbehovet??)

Skrevet

Tørket frukt, nøtter, sukkerfri tyggegummi, vitaminbjørner (1-2 om dagen)

Skrevet

tusen takk for mange gode forslag=) nå må eg snart ned på butikken:P hihi

Skrevet

Sjokolade... sjokolade... sjokolade... sjokolade.....

Det finnes bare en ting som er godt (av godteri;-)),

OG DET ER SJOKOLADE!!!!!! Nammenamm:-)

tjihi;-D

Skrevet

Jeg spiser til Dr Adkins sjokolade når nøden blir for stor,

sunere enn vanlig ...(130 kcal pr 30 g som er en stk.)

Ellers har du Fedonbar, mm..kjempegod de også.

Skrevet

grønnsaker med dipp =) sunt og sunt, men bedre enn sjokolade og potetgull!

Skrevet

dr atkins skjokolade, fedon bar.

vaniljekesam, m f eks litt varmet skogsbær på...

Skrevet

Tror de har noe gotteri uten sukker eller hva det er, på helsekost. Vet ikke hvor godt det er da, men sikkert verdt å prøve.

På Dropsen (snopebutikker de har i stavanger-området ihvertfall) selger de sukkerfritt smågodt mener jeg på.. Så hvis de har spesialbutikk på snop rundt der du bor, kan du jo gå innom og sjekke.

Ellers er sjokoladen sunnere jo mørkere den er!;)

Skrevet

pleier å være flink å ha frukt liggende, og tørket aprikos etc men må man ha sjokolade er det ikke noe annet som hjelper alts... kanskje et glass sjokomelk.

bestemte på tirsdag at jeg skla ha tirsdag som godteri dag, fikk så lyst på sjokolade da jeg så grays anatomi. åpnet en 250 gr melkesjokolade... og har småspist på den hver dag - idag er den tom...

skitt.

merkelig at kg ikke forsvinner... he he.. .

Skrevet

Spørs litt hva du mener med sunt da... Mørk sjokolade er jo veldig sunt og fullt av antioksidanter, det trenger vi jo i denne influensatiden:) Og man orker jo ikke å spise like mye som av lys sjokolade, i alle fall ikke jeg.

Cashewnøtter inneholder masse sunt fedt som kroppen trenger, men mye salt da... usaltede nøtter er best. Mandler, valnøtter er andre alternativer.

Mange av de andre forslagene er også sunne, men de aller fleste er fulle av karbohydrater, og det er nesten værre enn fett, dvs hvis man får i seg mer enn man trenger (ca 60g) forbrenner kroppen på det og ikke fettet og så legger man på seg..

Sunt godteri uten karbohydrater er feks. baconcrisp (faktisk nesten ingen!!) og popcorn, og selvfølgelig dr Atkins sjokoladene, har mellom 1 og 3 karbohydrater pr sjokkis, faktisk ganske gode også:) Og selv om frukt er sunt så er det mye karbohydrater så det er ikke bare bra å gomle fritt i vei...

Skrevet

Fordi blodsukkeret ditt er skyhøyt sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...