Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 10 mnd som er nokså slank. Han har egentlig vært det hele tiden. Hans storesøster var også slik men ikke fult så slank. Jeg får vel egentlig ikke gjort så veldig mye med dette. Han spiser 4 ganger om dagen og gjerne litt melk eller frukt innimellom om han vil ha. Han spiser ikke veldig mye hver gang, og sier fra når han ikke vil ha mer. Er ikke så veldig glad i grøt, men prøver å gi et måltid om dagen. Finnes det annen grøt enn de som finnes i daglivarebutikken som kan være bedre, eller har noen en god oppskrift på grøt? Er det noe jeg bør gjøre for kanskje å få opp matlysten? Han er ellers en kvikk og opplagt gutt og jeg tror han rett og slett bare er slik (vi foreldre var også slik).

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt som også er slank. (Han er 6 mnd.)

Søsteren var ikke så slank da hun var baby, men ble ganske tynn da hun begynte å gå/bevege seg litt mer. Var på en del ekstra kontroller på helsestasjonen med storesøster pga vekten, men hun har alltid vært frisk og opplagt. Jeg stresset mye med spisingen hennes til tider, men det tror jeg hadde liten hensikt. (Blir så mye negativt omkring mat.)

Nå er hun jo "stor" (4 år) og regulere det selv. Men hun spiser lite.

Gutten vår stresser jeg ikke noe med. Er almenntilstanden ok, tror jeg ikke man trenger å bekymer seg så mye om vekten.

Gutten vår er heller ikke så glad i grøt. Men jeg putter oppi litt fruktpure, da går det ned!

Ellers kan du jo prøve å lage havregrøt (av vanlig havregryn).

Er han mest glad i brødskive, så kan du kanskje gi han det isteden for grøt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...