Gå til innhold

Dere som gir mme gir dere om natten også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg må slutte å amme. Babyen er litt over 4 mnd. Hadde så lyst til å amme, men nå prøver jeg å finne det positive ved å gi mme.

Gir dere om natten, sover barnet bra? Osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga mme om natten om han våknet. Men han sov stort sett hele natten fra han var nyfødt til rundt 6 mnd!

Å det er IKKE negativt å gi mme!

Skrevet

Jeg kombinerer mm og mme og baby får nå litt smaksprøver med grøt og fruktmos.

Etter at jeg begynte å gi mme på ettermiddag og kveld, sover babyen bedre på natta. Før var det amme amme hele natta mens nå holder det med et par ganger på natta. Lykke til.

Skrevet

Gutten min trengte ikke mat på natta fra han var ca 3mnd,plutselig sov han gjennom :) Fått mme siden han var 7 uker. Så tok ikke mange ukene på mme før han sov gjennom natta. :)

Skrevet

Vi måtte gi mme i en uke, og vi ga om natta også. Hadde ikke noe valg, for melken min kunne ikke gis pga medisiner jeg tok. Derfor vi måtte gi mme den uka.

Du sier du prøver å lete etter fordeler ved mme. En fordel er jo uten tvil at hvem som helst kan gi han mat da, at det trenger ikke være deg. Alle klarer jo å holde en flaske :) Dermed kan du og pappaen dele på matingen, og pappaen kan føle han deltar mer. Det er lett i forhold til barnevakt også, fordi han er vant med flaske vil det ikke bli problem med matingen for barnevakten.

Du slipper å føle det ubehagelig å amme offentlig, da det bare er å ta fram flaska og evt. få den varma opp. :)

De tingene jeg kom på i farta.

Det er uansett ingen skam å gi flaske, uansett hva grunnen er. Det blir like bra mennesker av flaskebarn som av puppebarn, og man er ikke dårlige foreldre om man gir barnet sitt flaske. Man skal ikke måtte forklare hvorfor man gjør det heller. Noen har ikke noe valg, og må gi barnet flaske, mens andre velger selv å gi flaske av ulike grunner. Som sagt, så er det helt greit uansett.

Skrevet

jeg gir mme to ganger på natten. Hun er 4 mnd

Skrevet

Min lillegutt blir 2 mnd neste uke, og får kun mme.

(samme som deg, ville helst ammet jeg også..:))

Jeg har prøvd å skrive ned når han spiser så jeg kunne se om det var et system i det.

De 3 siste kveldene/nettene har han spist på følgende klokkeslett:

22.30 - 04.15 - 09.30

22.30 - 04.30 - 10.00 (!!)

22.00 - 04.10 - 09.15

Så gutten ha jammen klart å skape sine egne rutiner, og jeg skal absolutt ikke klage, tar jo bare 30 sek å varme flaska når man er oppe om natten..

Det går så fint så, og jeg signerer de fordelene med mme du fikk over her.:)

Skrevet

bare fordeler. du kan ta et glass in om du ønsker uten å bekymre deg at det går i melka.

mini har fått flaske fra dag 1, å er snart 3 mnd.

ganske grei natterutine, med noen minutters mellomrom da, kansje.. :)

23.00 - 05.30 - 11.00

dette er sånn gjennomsnitts sånn ca...

Skrevet

jeg gir amalie siste måltidet 23.00 ca, da sover hun til 07.00 ca uten mat... ganske fornøyd med det.. så sovner hun igjen i ca 2-3 timer... kan ikke klage der..

jeg syns det er supert med mme, vi er mye friere..hehe.. kan dra på shopping når pappaene er hjemme eller få en annen barnevakt, for vi er ikke avhenig av puppen..hehe..

Skrevet

jeg måtte slutte da Mie va 3.5 mnd og nå har det gått 3-4 uker der hun bare har fått mme. Ser at porsjonene stadig øker og at hun trenger enda mer. Har begynt med grøt om kveldene, men hun våkner likevel og må ha mme en gang om natten :)

Skrevet

Siste flaske gir jeg rundt kl.21! Legger seg etterpå,og da er det natta!Hun våkner igjen kl.09 ca!! :D Nå har jeg begynt med litt grøt på siste måltid, og det funker kjempebra!!

Skrevet

tulla vår har drikket mme på natten helt siden hun var liten. hun er nettop slutta med det...er 9 mnd=)

Skrevet

hun sluttet med mme om natten fra hun var ca 2.5 mnd.

fikk kun mme fra hun var ca 7 uker

Skrevet

vår baby har fått mme nesten fra han var født. han har fått mme om natta opp til temmelig nylig.

det er slitsomt å stå, tusse seg ned på kjøkkenet, fylle vannkokeren, måle ut pulver, blande, putte den i skål med kaldt vann og vente en 10 minutter før melka blir serverings klar.

har du micro blir jo livet straks litt lettere, da kan du ha flaskene klare i kjøleskapet, og bare varme dem opp i 40 sekunder.

hjelper kun litt å sende typen, for den som ikke går ned og fikser, ligger igjen oppe med barnet som skriker etter mat.

du kommer sikkert til å savne amming, men må du så må du, og du blir kanskje heldig at babyen din begynner å sove godt. og da får en jo et nytt liv så uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...