Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Når mor og far drikker brus om kvelden, er der da en selvfølge at barna også skal få? Eller gi dem saft?!
Heira☆ Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Synes ikke de voksne skal sitte og drikke brus foran barna og nekte dem det, hvis de også vil ha. Da får de voksne enten vente med å drikke brus, ellers drikke saft.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 I og med at du spør inne på dette formumet, så nei de skal og bør ikke få noe slikt så lenge de er mellom 0 og 1 år!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jeg gir ikke mini her brus da, men jeg tenkte sån generelt! Ikke drikker vi brus her heller! Men har en venninne som nekter jenta si det, derfor jeg lurte på det!
Happy Ignorant Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Mannen min er cola-addict, og drikker mengdevis med cola hver dag. Jenta vår på snart 2 år vet at det er "cola'n pappas", og at hun ikke får. Om hun er tørst får hun drikke vann, juice eller noe annet, men brus får hun bare i selskaper. Selv styrer jeg unna brus pga slanker'n!
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 gitt at barna er litt eldre enn 0-1 år så synes jeg det er en uting å nekte dem noe du sitter å nyter rett forran dem. "Nei, vennen min du får ikke. Mamma skal ha sjokoladen og brusen sin i fred, kos deg heller med gulroten og vannglasset ditt du."
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Da synes jeg de heller kan drikke brus når ungene har lagt seg, det er jo klart de har lyst til å smake de også
haater husarbeid Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 De voksne kan jammen vente med å drikke brus til barna har lagt seg. Er det på en lørdagskveld, kan barna få smake litt ja. Slik gjøres det her i huset.
Happy Ignorant Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Alternativet ville jo være å ta fra gubben colan, da ville det blitt morro her, eller la ungen drikke 1-3 liter cola om dagen. He he... synes fint at voksne kan spise og drikke ting som barna ikke får ja. Du gir vel ikke ungen øl selv om du tar deg en selv?
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Behøver kanskje ikke sitte og drikke/ spise rett foran nesa på de, men mener absolutt at de ikke trenger å bli lært opp til å like all shiten som voksne er "avhengig" av. Uansett om man sliter med overvekt selv eller ikke, synes jeg det er bra at man skåner barna sine for sukker og fett. Vil at barna mine skal få best mulig mat/drikke i seg, dvs "medisin" istedenfor "søppel" (uten at man blir overhysteriske selvfølgelig).
ToTett i Tett Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 må man bare ha litt cola, putt det i en kaffekopp, da tror de det automatisk er kaffe. kaffe er de fleste barn ikke interessert i alikevel. det de ikke vet har de ikke vondt av. her i huset er brus forbudt i uka uansett alder da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå