Gå til innhold

å, nei jeg må slutte å amme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå på noen medisiner i 2 uker og da kan jeg ikke amme. Har prøvd å pumpe, men det kommer nada. Har prøvd spray og da kommer max 20 ml tilsammen på puppene.

Så da har jeg ikke noe valg, jeg må slutte å amme. Medisinen må jeg ta, for det de er veldig viktige.

Babyen er bare litt over 4 mnd, og jeg får så utrolig dårlig samvittighet for at hun ikke får mm mere.

ps. ang pumping, har prøvd dusjen, varme omslag, spray, forskjellige pumper, te ja alt som finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du pumpet deg ofte? jeg prøvde et par ganger å pumpe i starten..men fikk omtrent ikke noe ut..men så når hun var en 4-5 mnd så prøvde jeg igjen... og da pumpet jeg flere ganger om dagen og i en uke ca..da fikk eg etterhvert ut 150 ml og mer også på hvergang jeg pumpet...

Skrevet

pumpet i snitt annenhver dag siden fødselen. De første ukene pumpet jeg mange ganger om dagen. Jeg var sånn med førstemann også.

Skrevet

oki..men kan jo hende du ikke mister melken om du forsøker å pumpe litt og de to ukene

Skrevet

Hvis du klarer å pumpe litt vil du kanskje ikke miste melken helt! Så kan du gi henne det du har etterpå, og kanskje det til og med vil øke litt igjen når hun kan suge.

Bedre med litt enn ingenting vet du! Har hørt at antistoffene konsentreres. Så hvis du har et ønske om å fortsette å amme så tror jeg det er håp. Har du spurt på ammedebatten?

Skrevet

Hvis du ønsker å amme, er det bare å prøve videre. Spør helsesøster om hjelp også. De sier at man ikke kan miste melken sånn. Som hun over sier, så er det bare å pumpe litt iallfall. Har du prøvd å håndmelke? Noen får ikke til å pumpe, men å håndmelke. Du kan jo kombinere amming og mme når du er ferdig med medisinen, for å se om melkeproduksjonen din øker så du etterhvert kan gå over til å bare amme igjen.

Skulle du ikke kunne amme igjen, at det bare blir mme, er det ikke verdens undergang heller. Skjønner du er skuffet og lei deg for det, så jeg mener ikke å undervurdere den delen altså. Men det blir folk av flaskebarn også, og det er ingen skam å gi mme :)

Skrevet

Hvem vet, kan jo hende du fortsatt har melk etter de to ukene har gått. Da kan du jo fortsette å amme. Du kan jo gi barnet tillegg imens du tar tablettene, også pumper du deg samtidig (hiver den melken), så fortsetter du bare etter du er ferdig med de tablettene.

Hvis jeg forstod rett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...