Gå til innhold

en husmor oppdagelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg må melde meg inn i TORO, i den grad det går ann. he he, for hvorfor finnes det ikke stryking på pose?

Jeg har akkurat strøket en duk... vi har et sinsvakt stort bord - veldig kosleig, mne da blir jo dukene (og vi bruker jo så sjelden duker ) like store. Nå har jeg akkurat vasket en duk, det er vel av det sjeldne slaget at jeg gjør det, og når den kom ut av maskinen, tenkte jeg ??????????? javel, jeg får vel bare kaste den da, intill det gikk opp for meg at strykejernet sikkert virker når jeg bruker det også... (jeg tror svigermor og strykejernet egentlig har en hemmelig sammensvergelse)... det gikk fint altså, men herre min hatt DET SKAL DA IKKE TA 40 MINUTTER Å STRYKE EN DUK! så nå vet jeg at hvis vi skal bruke duker her i huset så skal det være sånne teflonstrykefriitrommelenduker...

hilsen hun som ikke liker at ting er av plast, men er så lat at det blir av plast likevel....

:-)

...så sant ikke TORO kommer opp med stryking på pose såklart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja stryking på boks hadde vært genialt! Men for meg tar det nok ikke bare 40 minutter. Jeg vil tro det tar nærmere 4 mnd... inklusiv tiden duken ligger i skrekk-skrukke-bunken og venter på at jeg skal orke å gjøre noe...

Skrevet

okei... det hører en detalj med til historien

..... du husker dåpen....

he he he he...

Skrevet

Derfor er det veldig praktisk for meg som har strykeskrekk at a mor bor 200 meter unna, og har elektrisk klesrulle på loftet!!!

Bare å ta dukene ut av vaskemaskina, labbe nedover, rulle duken, og henge opp til tørk.

Og der glemmer jeg dem..

Og får dem da brakt hjem når moderen er lei!!!

Hihi..:)

Skrevet

Huff jeg får en vag liten skrekkfølelse av å lese det, hehe, fra tiden FØR jeg sluttet med duk.

Bordet er skadet og skiftes ut når ungene er bittelitt større, hehe.

Skrevet

ÅÅÅÅÅååååååååå, kjenner til problemet, det er so kjedeli å stryke.........( forresten so må det sjølsagt bli en stooooooor haug med ting som skal strykast altså, - går det an å stryke ting etter kvart då, neeeeeeei! )

- og dei strykefrie dukane er ikkje strykefrie lenger etter dei er vaska, så det er berre tull...............har eg erfart.

Skrevet

Reveenkas Stryketips For Store Uhåndterlige Duker:

Ta duken ut av vaskemaskinen - den må for all del IKKE tørkes, hverken i trommel eller noe annet sted - og legg den på bordet der den skal ligge mens den er våt. Dander den pent til, og få med deg dritgreipappaen så dere kan strekke og dra ut de verste skrukkene. Så stryker du duken der den ligger(bordet mitt har tålt det veldig fint de ytterst få gangene duken må strykes; det skjer en gang hvert jubelår...), og blåser i skrukkene som henger ned på siden - "for småbarnsmammaer som studerer og holder hus og heim i orden har selvsagt ikke tid til å stryke duker, det skjønner alle!" De skrukkene blir dessuten helt usynlige når folk setter seg( er det spisebord eller stuebord du skal ha duken på?) ved spisebordet vårt.

Men man får kjøpt utrolig mye fint i voks eller teflon nå om dagen også, da.........................................................................c",)

Skrevet

hehe - kom på første gang jg skulle stryke bunadskjorta mi selv.... på folkehøgskole... mor var mange mil unna...... jeg brukte tre timer!

- men hva er vitsen med så lang stryking ?? det meste av ei bunadskjorte er jo inni bunaden jo!

- og det andre jeg kom på ang stryking...kremt,,,flaut.... :

en av deførste gangene jeg og gubben skulle ut (som kjærester den gang) skulle vi skifte hos svigermor... som et framifrå kjærringemne skulle jeg imponere (kjæresten ell svigermor ?? - er ikke sikker selv hehe) med å stryke skjorta hans.....

Holdt på i evigheter før jeg kom på at det hadde gjort seg med vann i strykejernet (hmmm kanskje det var der det skar seg med mg og svigermor...?? )

Ja til Toro poser med ferdigstrøket innhold

Skrevet

Det jobbes med det! ;-) Det er litt usikkerhet om etterspørselen vil bli stor nok til at det svarer seg. TORO-husmødre unngår nemlig stryking i størst mulig utstrekning. Men til duker og skjorter kunne det jo selvsagt vært kjekt å ha.

Skrevet

Hahahahaha! Jeg bruker også laaaaaang tid når jeg stryker, Dritgrei! Har en mistanke om at det er fordi jeg gjør det så sjelden.......

Her er det bare det nødvendigste som strykes, altså! Duker og skjorter o.l.

Jeg har en kollega som stryker ALT - gensere, dongeribukser, t-skjorter, sengeklær, håndduker! Snakk om bortkastet tid - det sier nå jeg!!!!!

JA til stryking på pose! Jeg kjøper - garantert!:-)

Skrevet

men du dritgrei....

et lite tips... du vet sånne engangsduker.... de er kjekke de!

Skrevet

"Jeg har en kollega som stryker ALT - gensere, dongeribukser, t-skjorter, sengeklær, håndduker!"

Sånt finnes det egne diagnoser for, Snulder...

Skrevet

Nå er jeg SJOKKERT!!!

Er det virkelig ingen her som leverer dukene til vask og rullings på renseriet??? Det gjør jeg, fordi jeg fortjener det :)

Skrevet

Kremt... Nå skal dere høre her... Hva slags diagnose tenker dere på'a?

Stryker nesten alt jeg da.. Ikke undertøyet mitt da eller strømpebuksene til ungene (jo, forresten - de fra Joha så..) Men ellers strykes bodyer, undertrøyer, bukser, mm....

Bruker å fleipe med at det er hobbyen min jeg?

Skrevet

Jeg liker egentlig å stryke jeg. Pleier å ta med meg en haug foran tv'en og se en film eller noe samtidig, og vips er jeg ferdig.

Men duker gjr jeg som Karomamma, dem får renseriet ta.

Da kommer de så pent tilbake, rullet og fin, i brunt papir.....:-)

Skrevet

Takk, Tiggywinkle! Turte jo ikke si at jeg likte det jeg da mht hvilke diagnoser de ville trekke frem...;-) Men samme fremgangsmåte benyttes her og da har jeg verdens beste unnskyldning for å se masse teit på tv!

Skrevet

jeg trenger ingen unskyldning for å se drit på TV he he he....stryking blir i alle fall ikke den nye...

diagnose ja..... hmmmmmmmmmmmmm, flinkassyndromet!

Skrevet

Jeg har fått diagnosen av venniner for lengst:-)

Lånte en gang en t-skjorte av en venninne (vi skulle overnatte hos en annen etter fest og jeg hadde glemt)

Leverte den tilbake til henne, vasket og strøket, det har hun ennå ikke kommet over.

Hun stryker aldri noe, så den ble liggende i skapet og hun klarte ikke å bruke den på lenge:-) var jo så fin.

Min søster lider av samme strykesykdom som meg, og stryker alt.

For meg er det nesten terapi (ikke si det til noen...)

Skrevet

terapi.... jeg trodde jeg skulle bli gal av den ENE duken

ha ha ha ha ha ha.... gi meg en skål med punchknapper derimot.... da snakker vi om terapi!

Skrevet

La meg omfavne deg!

JA til punsjknapper!

NEI til stryking!!!

Skrevet

omfavnelser taes imot med takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...