Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å gi/sende takkekort for gavene babyen fikk når den kom til verden? Er det noe alle forventer?

Viste ikke at noen gjor det i det hele tatt før ei som hadde gitt gave via mamma hadde sagt hun håpet på takkekort med bilde..

Når burde så dette være sendt?

Kjenner jeg blir litt frustrert nesten, prinsessa fikk så mange gaver og jeg var nå i min egen verden de første dagene(les:er ennå ) at jeg har ikke helt oversikt over hva hun fikk hos hvem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sendte ut takkekort til alle vi... gjorde det noen uker etter hun var født... de som kom med gave lenge etterpå fikk ikke...siden da hadde vi ikke flere igjen...

er ikke vanskelig å få laget noen..gå inn på elkjop.no der bestilte vi..tror det kostet 39 kr for ti stk..

Skrevet

Jeg har gitt ut takkekort, men det er vel minst like vanlig å la være. Det er litt tilfeldig at jeg gjorde det også. Jeg skulle fremkalle bilder over nettet, og kom over takkekortsidene. Så ble det bare sånn.

Jeg skrev ned det vi fikk av folk etterhvert, for det er kjempevanskelig å huske, ja!

Skrevet

Det er ganske vanlig å takke for gaven h*n fikk tror jeg.

Og det er ganske lurt å skrive opp hvem man får gaver fra, for det er som du sier, at man er litt i sin egen verden, og da er det så fort gjort å glemme.

Jeg gjorde det ganske enkelt. Fant et fint bilde av lillegutt, og gikk inn på FotoKnudsen sine sider. Der lagde jeg takkekortet selv. Der har du alle slags motiver å velge mellom, og du kan sette på tekst hvis du vil. Ganske lurt, så slipper du å sitte å skrive på hvert enkelt kort.

De fleste gavene får du jo ganske tidlig, så jeg sendte dem en uke eller tre (husker ikke helt jeg. det var "den egne verden" da he he) etter på.

Og det er jo veldig koselig å få ett sånt bilde også da.

Skrevet

Jeg tror det er litt hipp som happ det der. Vi ga ikke takkekort for gavene vi fikk da 3-åringen kom til verden. Denne gangen har vi tenkt å gjøre det - men det er mest fordi vi har flyta til Ytre Langtvekkistan, og jeg vet en del av venner og slekt vil sette veldig pris på et bilde siden det er langt mer vanskelig å komme på besøk nå.

Skrevet

Vi bestilte takkekort via Elite Foto - www.elitefoto.no - de ble kjempe fine. Du kan skrive ferdig trykket tekst, og da kan du jo bare skrive "tusen takk for den fine gaven .... fikk da hun ble født" eller noe sånn, du trenger jo ikke å skrive hva hun fikk, bare takk for gaven liksom... Vi sendte ut takkekort mest for å ha en unnskyldning til å sende et skrytebilde av gullet vårt...:)

Skrevet

Vi sendte ut takkekort til alle som hadde gitt oss gaver til jenta vår. Hun ble døpt da hun var to mnd., så vi kombinerte takkekort med innbydelser til dem som både hadde gitt barselgave og skulle i dåpen hennes. Kortene kom ut da hun var 5 uker gammel. Jeg lagde dem selv, ved å ha doble rosa små kort med et sort/hvitt bilde av snuppa limt på forsiden. Også pynta jeg med små blomster og et sølvbånd på.

Skrevet

Jeg ga ut takkekort.. syns det er hyggelig, og har alltid fått det av venner og bekjente som vi har gitt gave til også..

Skrevet

Jeg kommer til å vente til gutten er døpt før vi sender ut takkekort. Kommer nok til å få gaver fra folk som vo også fikk barselgaver fra, så blir det ikke så mange runder med takkekort. Detter gjør jeg selv om han er fire mnd når han blir døpt. Men jeg kommer ikke til å bruke noe dåpsbilde nei.

Skrevet

Vi gjorde det i begynnelsen men så dappet det av (fikk jo så ekstremt mange gaver, heldige prinsessa vår). Tror vi ga til ca 3/4 av de som kom med gaver....

Skrevet

Jeg har alltid - bortsett fra en gang - fått takkekort når jeg har gitt barselgave, og regner det som en selvfølge! Den ene gangen jeg ikke fikk, var det noen som jeg var i ferd med å miste kontakten med, og da de fikk nr.2, ga jeg ingenting. Både pga at de ikke takket og fordi jeg ikke hadde så god kontakt med dem lenger...

Skrevet

Hvis du ikke husker hvem du fikk gavene av - så kan du jo lage standard-setning som: "Takk for at du beriket Karis ankomst til verden" eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...